• تحویل سریع و به موقع کتابهای درسی دانش آموزان و دانشجویان از برکات خودکفایی کاغذ است و از این پس،چاپ و نشر صدها ملیون جلد کتاب درسی،معطل واردات نامنظم کاغذ خارجی نخواهد شد

  • یادداشتی کوتاه به بهانه پخش قسمت نخست «دفتر یادداشت» ؛

    پخش اولین قسمت از سریال«دفتر یادداشت» هم رکورد شکست و هم بحث های زیادی را در محافل هنری به وجود آورد.به همین بهانه نگاه کوتاهی کرده ایم به اولین قسمت پخش شده از این سریال.

  • از حاشیه تا متن فیلم اجتماعی این روزهای سینمای ایران؛

    فیلم «عامه پسند» با پرتره‌ای از کاراکتر فهیمه آغاز می‌شود در حال بوتاکس؛ با پرتره‌ای از همین شخصیت هم به پایان می‌رسد ولی این بار در حالیکه از بوتاکس صرف‌نظر می‌کند؛ این دو سکانس چکیده‌ای است از آنچه قرار است در فیلم ببینیم.

  • نگاهی به مسیر هنری «جواد عزتی» به بهانه کارگردانی اولین فیلم سینمایی‌اش؛

    جواد عزتی طی سال‌ها قد‌م هایش را درست برداشت تا امروز به جایی برسد که فرقی نمی‌کند در فیلم کمدی باشد و یا درامی اجتماعی، در هر صورت او خوب ظاهر می‌شود و تهیه کنندگان حاضرند برای به تصویر کشیدن او بر پرده نقره‌ای سینما، حسابی پول خرج کنند.

  • نگاهی بر فیلم «سرهنگ ثریا» به بهانه آغاز اکران عمومی؛

    «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج که محصول سازمان اوج بود، یکی از فیلم‌های مهم جشنواره چهل و یکم بود که از زاویه‌ای متفاوت به حضور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در پادگان اشرف می‌پردازد.

  • نگاهی به سومین اثر غیرکمدی برزو نیک‌نژاد

    «مرداب» یک سریال معمایی است و در این ژانر، با مخاطبی طرف هستیم که به لایه‌های زیرین و زبرین و ظاهر و باطن قصه توجه دارد و از هر سکانس بی‌تامل نمی‌گذرد؛ به همین خاطر است که می‌گوییم برزو نیک‌نژاد هنوز در کارگردانی ژانرهای غیرکمدی راه بسیاری در پیش دارد.

  • هنرآنلاین در پی رایزنی‌های سیمافیلم با عوامل «پایتخت» بررسی کرد

    اگر دلیل اصرار بر ساخت سری هفتم «پایتخت» را امکان جذب مخاطب، احیای حیات صداوسیما، تزریق شادی در جامعه و رقابت با پلتفرم‌ها بدانیم آیا بهتر نیست تصمیم‌گیرندگان امر از راه‌های دیگری مثل تولیدات جذاب و پویای جدید اقدام کنند؟

  • سریال پدرسالار حالا بعد از سه دهه دارد بازپخش می‌شود؛ سریالی جذاب که هنوز هم درس‌های جالبی برای جامعه دارد، پس از گذشت سال ها شاهد ساخت فیلم هایی هستیم که به راحتی حرمت ها را شکسته و اتفاقا تا پایان نیز این حرمت از دست رفته را به صاحب اصلی اش باز نمی گردانند. مانند «برادران لیلا» کاری از سعید روستایی که بیش از هر چیز، نقدی که بر آن وارد بود به همین موضوع یعنی حرمت‌شکنی نسبت به پدر خانواده برمی گشت.

  • پرونده/ مرز بازیک سینمای اجتماعی و »سیاه نمایی»؛ (3)

    فیلم«اورکا» به کارگردانی سحر مصیبی، بیشتر از آن که یک فیلم سینمای باشد، یک مستند داستانی است و اساسا کارگردانش، مستندساز است و نتوانسته است که دوربینش را در این فیلم، به سینمایی تغییر دهد.

  • به بهانه انتخاب "نگهبان شب" برای حضور در اسکار؛

    مدتی قبل بود که روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد، اعضای کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار، بعد از برگزاری جلسات متعدد و انتخاب سه نامزد نهایی، فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی سید رضا میرکریمی را به عنوان نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۴ برگزیده اند.