سرویس مد و لباس هنرآنلاین: کمپانی مل اند موژ در سال 2007 در اتریش توسط یک ایرانی طراحی و ثبت شد و د ر زمینه مد و فشن فعالیت خود را درهمان سال آغاز کرد.
این کمپانی در این حوزه از طراحان و کارخانههای برندهای معتبر اروپا و آسیایی شروع به تولید کرد و در عرض پنج سال به 15 شعبه در سراسر ایران رسید.
همرمان با وقوع مشکلات حاصل از تحریمها، این مجموعه شروع به کاهش نمایندگیها پرداخت اما در سال 96 دوباره مل اند موژ با تمرکز بیشتر بر حوزه پوشاک ورزشی در ایران کار خود را آغاز کرد. برای اولین بار تولید در داخل ایران راهم هدف اصلی خود قرارداد تا در راستای حمایت از تولید ملی چه در صنعت کفش و چه در صنعت پوشاک الگویی برای دیگر برندها شود.
مژگان حجارزاده مدیرعامل برند مل اند موژ درباره این مجموعه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ما در این مجموعه بیشتر در زمینه طراحی و تولید محصولات ورزشی و کژوال زنانه و مردانه فعالیت داریم.
او افزود: البته تنها دو سال است که وارد لاین ورزشی شدهایم چرا که هم دغدغه فعالیت در این زمینه را داشتهایم و هم در تمام این سالها به ضعف مشهود در این بخش پی بردهایم.
مدیرعامل برند مل اند موژ اذغان داشت: متأسفانه به دلایل مختلف ازجمله فقر مواد اولیه ایران در زمینه لباس اسپورت بهشدت ضعیف است به همین دلیل است که توانی برای رقابت با برندهای خارجی وجود ندارد و طی تمام این سالها در بخش پوشاک ورزشی دچار کمبودهای بسیار شدهایم.
حجارزاده به ضعف جدی در بخش پارچه مناسب برای پوشاک ورزشی اشاره و تصریح کرد: شاید یکی از دلایل آنکه نتوانستهایم در حوزه پوشاک ورزشی حرفی برای گفتن داشته باشیم، نبود پارچه مناسب برای این حوزه است و ما هرقدر هم که تلاش کنیم به شکل قوی وارد بازار شویم اما مشکلات پایهای در امر طراحی و تولید البسه ورزشی، روند کار ما را کند خواهد کرد.
او گفت: با این وجود ضمن دعوت از یک گروه قوی طراحی تلاش کردهایم آثاری را در معرض دید عموم قرار دهیم که هم به لحاظ ذائقه و هم کاربرد، نظر ورزشکاران ایرانی را جلب کند.
مدیرعامل برند مل اند موژ در خاتمه با تأکید بر لزوم اصلاح نحوه قیمتگذاری مواد اولیه در صنعت پوشاک کشور ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک ایران بتواند با کشورهای صاحبنام در حوزه لباس ورزشی وارد رقابت شود.