گروه تئاتر خبرگزاری هنر ایران: نمایش «خروس لاری»  به نویسندگی مهدی زندیه و بازنویسی و کارگردانی حسین دیردار از ۲ مهر ساعت ۲۰ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته و با استقبال مخاطبان در روزهای نخست روبرو شده است.

 حسین دیردار کارگردان نمایش «خروس لاری»، دلیل  انتخاب این نمایشنامه برای اجرا را اینگونه پاسخ داد: 

برای بنده مهم ترین دلیل اینکه بخواهم نمایش «خروس لاری» را روی صحنه ببرم موضوع نمایش بود،  موضوعی که هنوز که هنوز است در استان‌ها و شهرهای مختلف و حتی تهران هم گریبان گیر آن است،  مسئله ازدواج‌های اجباری و بدتر از آن گویی در خانواده‌ها یادمان می‌رود که برای هرچیزی نباید تصمیم خودسرانه گرفت،  و اینکه خانواده ‌ها و بزرگترها برای تصمیمات باید با اعضای دیگر هم همفکری کنند نه اینکه به یکباره و دفعی تصمیمی را بگیرند و بخواهند آن تصمیم را عملی کنند.

حسین دیر دار در مورد سبک . شیوه اجرایی نمایش  گفت: به دلیل اینکه جنس و در واقع ژانر نمایشنامه‌ کاملا رئالیستی است،  من هم سعی کردم به سبک و سیاق اجراهای رئالیستی و با رنگ و بوی  نمایش‌های ایرانی(چون  تجربه مواجهه با مخاطب را داشتم)،  نمایش را به صحنه ببرم،  فقط تنها تغییری که در نمایش ایجاد کردم (با هماهنگی نویسنده) میزان کمدی و طنز در ابتدای نمایش  را بالاتر بردم تا تاثیر اتفاقات انتهای نمایشنامه که دغدغه اصلی نمایش است را  پر رنگ تر نشان بدهم.

وی در مورد انتخاب بازیگران این گونه توضیح داد: برای انتخاب بازیگران مهم‌ترین نکته برایم علاوه بر این که از پس نقش بر بیایند،  این بود که تم نمایشنامه دغدغه آنها هم باشد و این سبک نمایشی را دوست داشته باشند،  چرا که معتقدم در نمایش‌های رئالیستی رضایت فردی بازیگر از کاری که می‌کند خیلی مهم است،  چرا که باعث می‌شود باور پذیرتر بازی کند،  بنابراین در انتخاب بازیگران برایم مهم بود که چقدر این سبک و این موضوع دغدغه آن‌ها باشد و دوستش داشته باشند. 

دیردار برای سخن پایانی اینگونه ابراز امیدواری کرد:  امیدوارم روزی برسد که هنر در این مملکت به جایگاه اصلی‌اش برگردد،  امیدوارم روزی برسد که ما قبل از اینکه یک اثر هنری را قلع و قمع کنیم،  کمک کنیم  که نکات مثبتش را پیدا کنیم و شکوفایش کنیم تا اثر ماندگارتر و پویاتر بشود،  امیدوارم این روزهای تلخ در جامعه ما زودتر تمام شود و حال دل مردم خوب شود.