به گزارش هنرآنلاین،حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در این نشست به اهمیت ویژه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اشاره کرد و اظهار کرد: در ۱۷ دوره‌ای که این جشنواره به همت دوستان پایه‌گذاری شد، تجلی نبوغ و فروغ یک اتفاق هنری مردمی در یک شهر را رقم زدند و امسال هم با حضور و همت این عزیزان جشنواره برگزار می شود، امروز بنده جهت عرض خسته نباشید و بازدید از مجموعه‌های جشنواره به مریوان رفتم و خوشبختانه شهر مریوان همانطور که در این ۱۷ دوره میزبانی خوبی بوده است، امسال هم در همین موقعیت ایستاده است و حضور پررنگ کشورهای بین‌المللی می‌تواند برای تئاتر خیابانی مریوان مثمر ثمر باشد.

نیلی تشریح کرد: نشست‌های صمیمانه هنرمندان می‌تواند فضای شهر را پر از طراوت کند و می‌تواند جنبه‌های مختلفی هم در سطح ملی و هم سطح بین‌المللی را مخابره کند، امیدواریم همانطور که ۱۷ دوره این جشنواره بین‌المللی در کمال آسایش، آرامش و پر قدرت برگزار شده، این دوره هم با کمک استاندار جدید و محترم استان کردستان به خوبی برگزار شود و با برنامه‌ریزی‌های خوبی که مجموعه جشنواره انجام داده‌اند، شاهد جشنواره خوبی خواهیم بود.

فاتح بادپروا، دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان عنوان کرد: از کسانی که در برگزاری ۱۷ دوره جشنواره تئاتر مریوان ما را یاری کردند تشکر می‌کنم، آقای زارعی کوشا استاندار سابق، فرمانداران، مدیرکل‌ها و مسئولینی که در برگزاری این جشنواره همراه ما بودند، هنرمندان، مسئولین و مردم سه ضلع اصلی این جشنواره هستند و از همه این عزیزان ویژه تشکر می‌کنم.

دبیر جشنواره همچنین افزود: جشنواره بین‌المللی مریوان یک جشنواره نامی است و در ITI جهانی هم ثبت شده و چون در سطح دنیا دنبال می‌شود امیدوارم بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای تئاتر ایران باشیم و مریوان که در نقطه صفر مرزی است، نماینده کل کشور باشد و با کمک هم بتوانیم بار دیگر نام ایران و کردستان و نام مریوان را جهانی‌تر کنیم و با همدلی، بزرگ ترین اتفاق تئاتر خیابانی ایران را رقم بزنیم.

تقویت گردشگری و رونق اقتصاد هنر و فرهنگ از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره خیابانی مریوان است

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در مراسم رونمایی از پوستر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان که با حضور آرش زره‌تن لهونی، استاندار کردستان، حمید نیلی، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، احمدی فرماندار مریوان، شهردار و شورای اسلامی شهر مریوان و جمعی از هنرمندان و رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان برگزار شد، ضمن خیرمقدم و تبریک انتصاب استاندار کردستان گفت: برنامه‌ها و جشنواره‌های متناسبی در استان برگزار می شود تا جایی که هر ۷۲ساعت یک برنامه و جشنواره برگزار کردیم.

وی افزود: در حوزه هنرهای نمایشی۷ جشنواره داریم شاخص ترین آنها تئاتر خیابانی مریوان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: حقیقتا کریمیان نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و حمید نیلی، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، دبیر جشنواره و معاون اجرایی ایشان تلاش‌های زیادی کردند تا این جشنواره به بهترین نحو برگزار شود.

او عنوان کرد: همچنانکه می‌دانید دفتر سازمان ارتباطات در استان افتتاح شده و قرار براین است از طریق دفتر ارتباطات اسلامی رسانه‌های خارجی موثر در این جشنواره حضور داشته باشند.

دریایی خاطر نشان کرد: تئاتر خیابانی مریوان یک اثر شاخص هنری است، پیامی که از این جشنواره به جهان صادر می‌شود، پایداری امنیت است.

وی ادامه داد: با همکاری فرماندار و شهردار از وزیر ارشاد دعوت کردیم در جشنواره هفدهم حضور داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از اهداف مهم این جشنواره تقویت گردشگر و رونق اقتصادی منطقه است.