به گزارش هنرآنلاین، در این فستیوال که ۲۰ تا ۲۴ خرداد برپاست هفت ورک شاپ سوزن دوزی، سفالگری، پته دوزی، قلمزنی، قلمکار، خاتم ونقاشی زیر لعابی سفال با حضور اساتید پژوهشگاه هنرهای سنتی میراث فرهنگی و هنرمندان شناخته شده از بلوچستان، اصفهان و ارائه ای جذاب از نمونه های ارزشمند صنایع دستی نقاط مختلف کشور در حال برگزاری است.
مریم نیکجوی ، مدیر عامل شرکت آرمان رخش غزل دارنده برند تجاری "هیما" با اعلام خبر فوق گفت:" هم زمان با هفته صنایع دستی این فستیوال به منظور ارتباط مستقیم تولید کننده و مخاطبان صنایع دستی و نمایشی از قابلیت های والای هنرهای ایرانی اسلامی برپا شده است."
او خاطر نشان کرد: "ما در پی حضوری علمی،اجرایی، ترویجی هستیم و در دهها برنامه ای که در دست اقدام داریم تلاش خواهیم کرد ضمن حمایت،حفاظت ،ترویج و توسعه صنایع دستی ایران قدم های نوینی در این باره برداریم که در خصوص آنها غفلت شده است و صنایع دستی ما را مهجور کرده است."
نیکجوی تاکید کرد:" اقتصاد صنایع دستی توسعه لازمه را نیافته و هنرمندان این عرصه از حداقل های معیشتی بی بهره اند؛ این در حالی ست که فرهنگ خرید صنایع دستی در خانواده ایرانی شکل نگرفته و به موازات آن مردم نام های بزرگ و خالقان هنرهای ایرانی اسلامی را یا نشنیده اند یا بسیار کم شنیده اند و در فقدان همین برند سازی ها و عدم تبلیغ و ترویج است که این هنر آبا و اجدادی ما آن سان که شایسته اش است قدر نبیند."
نیکجوی گفت:" از منظر بین المللی نیز صنایع دستی ما ،هویت و تاریخ کهن ما را آینه داری می کند اما وقتی در پس همه این سال ها هنوز در اصول اولیه ای مانند طراحی،بسته بندی و بازاریابی با کمبود جدی روبرو هستیم روشن است از بازار رقابتی جا می مانیم."
او گفت:" هیما در پی حمایت درست از این تولید ملی و صنایع دستی اصیل است و این کار را با اشکال مختلف فرهنگی آغاز نموده که به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید"
گفتنی فستیوال صنایع دستی هیما با اجرای زنده گروه موسیقی محلی، سنتی و اقوام همراه است.