گروه فرهنگی خبرگزاری هنر ایران: حسین عباسی‌نیا سازنده اولین پل معلق در ایران می‌گوید: مهندس گنجعلی‌بیگ که سیتیزن کانادا و از دوستان صمیمی بنده بودند، سال 84 در سفری که به ایران داشتند، ایشان را به مشکین شهر بردم و همین جایی که در حال حاضر پل ساخته شده،‌ ایستاده بود و به من گفت «آقای عباسی چقدر اینجا جان می هد برای زدن یک پل معلق» و من با حالتی تعجب از ایشان درباره پل‌های معلق سوال کردم و تعریف و تمجید او از این سازه که چقدر می‌تواند به گردشگری منطقه کمک کند؛ درنهایت کار را به اینجا رساند که با راضی کردن شرکای خود و همت و تلاشی که شخص آقای گنجعلی‌بیگ داشتند، استارت ساخت بزرگترین پل معلق خاورمیانه با 365 متر طول و 80 متر ارتفاع در ایران زده شد.

 

استقبال از «پل معلق و شیشه‌ای» هیر بی‌نظیر بود

پروژه ای در حوزه گردشگری موفق می شود،‌ که مزیتی مطلق نسبت به سایر طرح ها داشته باشد. در واقع هیچ رقیبی نداشته باشد؛ به همین خاطر پل معلق «شیشه ای» را در شهر هیر (20 کیلومتری اردبیل) در کمتر از یک سال (9 ماه) اجرایی و عملیاتی کردیم؛ اتمام این پروژه با شروع کرونا همزمان شد، ‌اما با پایان کرونا استقبال از این پل بی نظیر بود و الان بدون شک به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر و استان اردبیل تبدیل شده است. 

 

ساخت اولین پل معلق سه طبقه در ایران 

بعد از استقبالی که از پل معلق شیشه ای «هیر» شد،‌ شرکای من تقاضا کردند تا بهره برداری از این پروژه را به آنها واگذار کنم؛ با پذیرش این موضوع،‌ یک سرمایه چند ده میلیاردی به من رسید که بسیاری به من پیشنهاد کردند تا وارد بازار طلا و دلار شوم، صادقانه باید عرض کنم که این مدل سرمایه گذاری در روحیات و خلق و خوی من جایی ندارد؛ به همین خاطر تصمیم گرفتم تا پروژه «دهکده گردشگری سرعین» را آغاز کنم؛ پروژه ای که علاوه بر ساخت اولین پل معلق سه طبقه در ایران (پلی به طول 160 متر و جایی که 100متر پرتگاه زیر پای شماست) ،‌ بزرگترین شهربازی روباز ایران، اولین ویلاهای صخره ای، ‌زیپ لاین و بانجی جامپینگ را در کنار خود دارد و همین روزها قرار است افتتاح شود. 

سرعین از گذشته به خاطر چشمه های آب گرم خود، شهری گردشگری به شمار می رفت و بدون اغراق بیش از 80 درصد مسافران و گردشگران اردبیل، راهی سرعین می شوند. در گذشته و قبل از انقلاب، در اینجا هتل 5 ستاره ساخته شده است (به مانند هتل لاله خیابان فاطمی تهران) و از همان موقع مسیر گردشگری خود را پیدا کرده است و همین پتانسیل باعث شد تا ایده دهکده گردشگری و پل معلق سه طبقه را در سرعین اجرایی کنیم. البته در فاز اول، در همین روزها از پل معلق سه طبقه رونمایی می شود و در فازهای بعدی به سراغ شهربازی، ویلاهای صخره ای و آیتم های جذاب دیگر خواهیم رفت.

 

برای پروژه های ملی و برون مرزی به ما اعتماد کنید

در 20 سال گذشته، تجربه ما در حوزه گردشگری ثابت کرده که ما می توانیم با اتکا به دانش، مهارت و سرمایه گذاری خصوصی،‌ پروژه های بزرگی را به سامان برسانیم و بارها در دولت های گذشته جوایز بسیاری درخصوص پروژه های خلاق و نوآورانه و به عنوان کارآفرین برتر کسب کرده ایم و این آمادگی را داریم که با همکاری دولت، شهرداری ها و حتی اتاق بازرگانی، پروژه های ملی و برون مرزی را استارت بزنیم. رزومه این دو دهه تلاش ما ضامن موفقیت ما در کلان طرح های آینده است و امیدواریم با اعتمادی که به ما می شود، پرچم ایران را در حوزه گردشگری بالا و بالاتر ببریم.