به گزارش هنرآنلاین، در مراسمی که روز گذشته چهارشنبه ۴ مهرماه و درتالارشهید سیدمرتضی آوینی بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد، باحضور جمعی از مستندسازان، مدیران و پیشکسوتان بنیاد فرهنگی روایت فتح از مستند «چلیپا و هلال» به کارگردانی محسن اردستانی رستمی و تهیه کنندگی شهرام ناصری رونمایی شد.
دراین مراسم سردار علی مقواساز رئیس بنیادفرهنگی روایت فتح طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ماباید باورکنیم که هنوز حماسه دفاع مقدس می‌تواند و باید دستاویز آثارهنری درزمینه های مختلف خصوصا مستند باشد. درواقع این مطالبه مقام معظم رهبری از ماست و باید به گونه‌ای عمل کنیم که آثار مستند برای نسل امروز جذاب و روایتگر بخشی از هویت تاریخی این سرزمین باشد.
وی افزود: باید به حیات شهدا نیز در زندگی امروز اشاره کرد که می توان از اتفاقات و وقایع امروز که شهدا منشاء آن هستند اثار هنری ویژه‌ای تهیه و تولید کرد.
درادامه نیز محسن اردستانی با بیان ویژگی‌های این سوژه گفت: داستان شکل‌گیری این مستند از یک تلفن شروع شد و برای ساخت آن بدون هیچ مقدمه‌ای به آبادان رفتم و الحمدلله نتیجه کار به گونه‌ای که مشاهده می‌کنید درآمد و مورد استقبال قرار گرفت.
در پایان نیز با رونمایی از پوستر این مستند، این مستند برای حاضران به نمایش درآمد.