به گزارش هنرآنلاین، فیلم کوتاه «حریم» به تهیه کنندگی پیمان شاه محمدی و علیرضا نظارت و کارگردانی حسین بابائیان پس از حضور در چند جشنواره بین المللی و کسب جایزه این بار، در دهمین دوره جشنواره بین المللی شیملای هندوستان به رقابت می پردازد.

تاریخ برگزاری این جشنواره از ۱۶ تا ۱۸ آگوست ۲۰۲۴ برابر با ۲۶ تا ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ در شیملای هندوستان است.

پیمان شاه محمدی، تهیه کننده و مدیر امور استودیویی و پخش بین المللی فیلم کوتاه «حریم» در این باره توضیح داد: جشنواره بین المللی فیلم شیملا در پایتخت هیماچال پرادش و در مرکز تاریخی تئاتر شیملا برگزار می‌شود که از مهمترین رویدادهای منطقه به حساب می آید. شهر شیملا محل دائمی جشنواره است. این جشنواره یک سرمایه گذاری منحصر به فرد در هند است و توسط Himalayan Velocity با همکاری دپارتمان زبان و فرهنگ LAC و دپارتمان گردشگری و هوانوردی دولت هیماچال پرادش به عنوان یک رویداد مهم و پر جنب و جوش سازماندهی می‌شود.

شاه محمدی در ادامه گفت: به نظرم نکته بسیار مهم و حائز اهمیت جشنواره شیملا برای ما و هر شرکت کننده ای در سراسر جهان این است که علاوه بر اکران عمومی و رسمی فیلم ها در محل برگزاری جشنواره، فیلم‌های منتخب با حفظ ضوابط جشنواره ای برای زندانیان در زندان های مرکزی Kanda, Shimla و زندان مرکزی Nahan, Sirmaur به صورت ویژه به نمایش در می آیند. این موضوع نگاهی انسانی را به همراه دارد که من آن را «هنر درمانی جشنواره‌ای» می نامم که به نظرم رسالت هر اثر هنری محسوب می‌شود و در کنار اکران عمومی می‌تواند به سلامت جامعه آسیب دیده کمک شایانی کند.

وی در پایان یادآور شد: اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شیملا برای فیلم‌های مستند، کوتاه، بلند و انیمیشن، موزیک ویدیو در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی برگزار شد که همزمان در دهمین سال فعالیت این جشنواره، ما شاهد نمایش فیلم های کوتاه، بلند، مستند، انیمیشن، موزیک ویدئو، و همچنین کلاس های کارشناسی ارشد و کارگاه های آموزشی در زمینه ساخت فیلم هستیم.

فیلم کوتاه «حریم» قصه خشکسالی و به موازات آن حقوق بشر است که آسیب های اجتماعی زنان و کودکان فقر را به تصویر می کشد.

«حریم» پیش از این در چند جشنواره بین المللی منتخب و نامزد دریافت جایزه شده است که می‌توان به نامزدی در بخش بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری در جشنواره بین المللی Red Rock آمریکا، نامزد بهترین فیلم در جشنواره بین المللی ترانی ایتالیا که با همکاری کنوانسیون حقوق بشر استانبول برگزار شد و همچنین جایزه «تشکر ویژه» در جشنواره بین المللی چامبال هندوستان اشاره کرد.

در این فیلم مهرانه عزآباد، رضا رباط جزی، نریمان علی لیواری و نازنین زهرا احمدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سایر عوامل فیلم نیز عبارتند از نویسنده و کارگردان: حسین بابائیان، تهیه کنندگان: پیمان شاه محمدی، علیرضا نظارت، مدیر فیلمبرداری: یونس سبزی، مدیر صدابرداری: حمید زیباکلام، دستیار کارگردان: میلاد حسینی، برنامه ریز: غلامرضا آقایاری، منشی صحنه: سمیه جهانشاهی، مدیر تولید: مسعود دایی، آهنگساز: محمدرضا سیفی، طراح گریم: الدوز عزیزی، عکاس: کیمیا غفاری، تدوین، صداگذاری و اصلاح رنگ: پیمان شاه محمدی.