گروه تئاتر خبرگزاری هنر ایران: کارگاه انتقال تجربه «رودررو با نسل نو تئاتر» با حضور کوروش شاهونه، پنجشنبه اول شهریور از ساعت 14 الی 17 در مجموعه تئاتر محراب برگزار شد.

در این کارگاه، کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» در کنار به اشتراک گذاشتن تجربه خود، به پرسش برخی از هنرمندان حاضر در سالن پاسخ داد. او در جایی از این کارگاه بر لزوم و اهمیت تعامل نسل جدید تئاتر با نسل جدید تاکید کرد.

شاهونه در حاشیه این کارگاه، در گفت‌وگو با هنرآنلاین در رابطه با تعامل نسل جدید تئاتر با نسل جدید بیان کرد: تعامل نسل جدید با نسل جدید از اقتضائات قرن 21 است. امروزه میان زبان، فرهنگ، روش، گویش و منش پنج دهه گذشته با نسل جدید یک گسل بسیار عمیق وجود دارد  که ما باید این گسل‌ها را به هم نزدیک کنیم.

وی ادمه داد: البته که تجربه نسل گذشته همواره چراغ راه ما است ولی برای ساختن جهان جدید و پیش رو  و برای آبادی هنرمان باید با هم به گفت‌وگو و تعامل برسیم.

کارگردان نمایش «هیدن» با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های مختلف به جشنواره تئاتر دانشگاهی اشاره کرد و گفت: متاسفانه مهم‌ترین رویداد هنری تئاتر کشور که جریان تئاتر دانشجویی است، عامدانه یا غیرعامدانه قطع شده و سرچشمه خلاقیت خشک شده است. از دل این جشنواره‌ها هنرمندان بسیار خوبی بیرون آمده است. آیا ما می‌توانیم در جامعه‌ای زندگی کنیم که عشق، صلح، شادی، خلاقیت و حال خوب بین مردم وجود نداشته باشد؟ بنابراین برای این شکوه و حال خوب به حضور دانشجویان و جریان خلاقه دانشجویی که جریان اصلی تئاتر آرت ما است، احتیاج داریم.

او همچنین در رابطه با پرمخاطب شدن نمایش «هیدن» بیان کرد: مولفه‌هایی را که «هیدن» برای دیده شدن دارد، اقتضای قرن جدید یعنی تغییر و تحول، بازسازی، تعمیر، گذر کردن از جریان قبل و در جستجوی یک فرم و جدید بودن و مهم شمردن طراح‌ها است.