گروه تئاتر هنرآنلاین، طلوع فولادوند، تهیه کننده نمایش «هاله» در گفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین با اشاره بر معیارهای تهیه کنندگی یک نمایش، بیان کرد: قطعا هر تهیه کنندگی از مرحله انتخاب نمایشنامه تا انتهای هر روز از اجرا، برنامه ریزی‌هایش مبتنی بر بازگشت هزینه و سود مالی است اما گاهی یک نمایشنامه آنقدر به دغدغه‌های اجتماعی تهیه کننده نزدیک است که چیزی فراتر از مسائل مالی تهیه کننده را مجاب به تولید آن اثر می‌کند، در مورد «هاله» همین اتفاق رخ داد.

او ادامه داد: معتقدم باید در کنار حفظ شأن و اعتبار هنری یک کار به سود آن نیز فکر کرد؛ چراکه تئاتر تنها راه معیشت عده بسیاری از هنرمندان و تهیه کنندگان است، می‌بایست ابتدا قواعد هنری رعایت شود و پس از آن قواعد مالی، این دو کنار یکدیگر می‌تواند بخش مستقل و خصوصی را پویا و از وضعیت فعلی نجات دهد.

هاله

تهیه کننده نمایش «هاله» در رابطه با مشکلات موجود در حوزه تهیه کنندگی تئاتر، خاطرنشان کرد: تهیه کنندگی، یک امر کاملا تخصصی است؛ بعضا برخی از دوستان سرمایه گذاران آثار خود را تهیه کننده می‌نامند و این امر موجب فرار آن‌ها پس از یک پروژه ناموفق می‌شود. بدون شک تهیه کنندگی فقط سرمایه گذاری نیست و از سویی عده‌ اندکی سعی در انحصار برند تهیه کنندگی برای خودشان دارند و عملا دژ سازی کرده‌اند.

او تاکید کرد: هر آن چه در توان داشتم در رابطه با حمایت از جوانان انجام دادم، حتی در جاهایی منجر به طولانی شدن روند تمرین و در اجراها نیز منجر به ضرر مالی شد اما درحد توان خود از جوانان و تازه کارها حمایت کردم و امیدوارم این امر را پیشکسوتان این عرصه نیز در دستور کارهای خود قرار دهند و از ما جوان ترها حمایت کنند.

هاله1

فولادوند در پایان با تاکید براینکه مشکلات و معضلات موجود در تئاتر با یک مدیریت و سیاست گذاری صحیح، شایسته سالاری و کمی مطالبه گری اهالی هنر، قابل حل است؛ ابراز داشت: توسعه تئاتر فرهنگ می‌سازد و حمایت از هنر توقع زیاد و بی جایی نیست؛ از نهادها و مسئولان گرامی تقاضا داریم تا از جوانان حمایت کنند. «هاله» نیز یکی از این آثار نمایشی کاملا مستقل و دارای تیمی جوان است که باید شور و شوق و عشق به تئاتر را در این نمایش دید.

نمایش «هاله» به نویسندگی و کارگردانی بهنام رضایی و تهیه کنندگی طلوع فولادوند تا 23 تیرماه هر روز راس ساعت 19:30 در عمارت نمایشی نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.