به گزارش هنرآنلاین، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در پاسخ به این پرسش که تغییر دولت چه تأثیری در روند اجرایی چهل‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر داشته است، گفت: کارهای جشنواره فیلم فجر طبق روال پیش می‌رود و ما فراخوان را هم اعلام کرده‌ایم. اکنون منتظریم تا وزیر ارشاد دولت جدید معرفی شود تا ببینیم چه می‌شود.

وی درباره مهم‌ترین دستاورد خود در دوره ریاست سازمان سینمایی بیان کرد: به عقیده من یکی از دستاوردهای مهم ما در دولت سیزدهم توسعه زیرساخت سینما است که نسبت به چهل سال گذشته قابل مقایسه نیست. این مساله را اکثر هنرمندان‌، سینماگران و ساکنان شهرستان‌ها اذعان می‌کنند که دولت سیزدهم توجه جدی به توسعه زیرساخت‌ها داشت. ما تقریباً با افتتاحیه‌هایی که در ۲ هفته اخیر انجام خواهد شد، رشد ۷۰ درصدی داشتیم‌. روز اولی که به سازمان سینمایی آمدم قول دادم که هزار سالن سینمایی تحویل خواهم داد و اکنون که در سال ۱۴۰۳ قرار است ما از سازمان سینمایی برویم زیرساخت این هزار سالن آماده شده است.

خزاعی افزود: به دلایل مختلفی توسعه زیرساخت در چهل سال اخیر رخ نداد. یکی از دلایل تحقق این امر در دولت سیزدهم این بود که سازمان سینمایی پیگیر موضوع بود و ما جلسات متعددی با بخش خصوصی، شهرداری، ادارات کل ارشاد و..‌. برگزار کردیم.

رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: در مؤسسه سینماشهر اکنون سیستم هارد حذف شده است و فیلم از مبدا توزیع می‌شود. این کار بزرگی است و هزینه سینماگران را کاهش داد. جریان کیفیت نمایش فیلم در سالن‌های سینما در دستور کار بود و در برخی سالن‌ها اجرا شد و در برخی سالن‌های دیگر نیز اجرایی خواهد شد. ما در شورای عالی سینما مجوز استودیوهای دیجیتال را دریافت کردیم و در آخرین نامه‌ای که به شهید رئیسی زدیم ایشان موافقت کردند که بودجه این استودیو از طریق سازمان برنامه و بودجه تأمین شود و ما قدمی در راستای صنعتی شدن سینما برداریم.

خزاعی در پایان تصریح کرد: پیش‌بینی تا سال ۱۴۰۴ بود و خیلی از برنامه‌ها را نتوانستیم پیگیری کنیم. امیدواریم این مسیر که مسیر سینماست و مساله شخصی نیست ادامه داشته باشد و هرکسی که دلش برای توسعه سینما می‌سوزد این مسیر را ادامه دهد و قطعاً چنین اتفاقی خواهد افتاد.

منبع مهر