گروه سینمای «هنرآنلاین» : حدود ۵۰ تن از نام‌های بزرگ دنیای سینما و تلویزیون بریتانیا، با ارایه اقلام یا اجرای برنامه‌های مختلف، قصد دارند به جمع‌آوری پول برای کمک به مردم غزه بپردازند.

این حراج که توسط «سینما برای غزه» و برای حمایت از کمک‌های پزشکی برای فلسطینی‌ها برگزار می‌شود، با همکاری تیلدا سوینتون، کن لوچ، آصف کاپادیا، رامی یوسف، پیتر کاپالدی، ایملدا استونتون، برایان کاکس، جوزف کوین، مایک لی، میسان هریمن، جوآنا هاگ، ایمی لو وود، جاش اوکانر و ... برگزار می‌شود.

در حالی که ۲ آوریل (۱۴ فروردین) برای زمان این حراجی انتخاب شده و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد، سوینتون قرار است با خواندن «داستانی آرامبخش برای قبل از خواب» در این رویداد شرکت کند و یک کلاس فرنی پزی با حضور جاش اوکانر بازیگر سریال‌هایی چون «تاج» و «دارل‌ها» برگزار شود که قرار است، آموزش دهد چگونه می‌توان یک کاسه عالی فرنی درست کرد و دستور ساخت یک دم‌نوشیدنی با آلیسون اولیور بازیگر فیلم «سالتبرن» و بلیت‌هایی برای تماشای برنامه و ملاقات رامی یوسف در یک استندآپ شو نیز عرضه می‌شود.

اقلامی که در حراجی عرضه می‌شود شامل یادگاری‌های امضا شده از جمله کتاب «دانتون ابی» به امضای ایملدا استانتون و جیم کارتر بازیگران سریال و «دکتر هو» و پوسترهای امضا شده از مایک لی، کن لوچ و آصف کاپادیا، از جمله پوستر نمایش «مهمانی ابیگل» مایک لی در سال ۱۹۷۷ است. در همین حال، فرصت‌هایی برای نوشیدن یک فنجان چای - از طریق زوم - با جوزف کوین و پاپا اسیدو وجود دارد.

هانا فلینت، جولیا جکمن، لیلا لطیف، سوفی مونک کافمن و هلن سیمونز سازمان‌دهندگان «سینما برای غزه» می‌گویند، تلاش‌های آن‌ها نه تنها ضروری است، بلکه باعث نجات جان انسان‌ها می‌شود، زیرا بمباران اسراییل زیرساخت‌های بهداشتی غزه را از بین برده است. آنها افزودند: در حالی که وارد ششمین ماه محاصره نظامی غزه توسط اسراییل می‌شویم، جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کارهای فوری بشردوستانه که توسط «کمک‌های پزشکی برای فلسطینیان» انجام می‌شود، هرگز حیاتی‌تر از این نبوده است.

آنها ادامه دادند: ما بر این باوریم که هنر و سیاست به‌طور جدایی ناپذیری به هم پیوند خورده‌ و در گفتار و عمل برای کمک به کسانی که در سرتاسر سرزمین فلسطین اشغالی در معرض وحشت‌های غیرقابل توصیفی قرار گرفته‌اند، فراخوانده شده‌ایم. «سینما برای غزه» فضایی پرشور و فراگیر برای جمع‌آوری کمک‌های مالی است که با سخاوت افرادی از هر بخش‌ صنعت فیلم شکل می‌گیرد تا نشان دهد تا زمانی که از فلسطینی‌ها انسانیت‌زدایی می‌کنند و بدون مجازات آن‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند، بی‌کار نخواهند ایستاد.

کمک پزشکی برای فلسطینیان که در دهه ۱۹۸۰ تاسیس شد و دفاتری در کرانه باختری، غزه، اورشلیم، لبنان و لندن دارد، برای سلامت و کرامت فلسطینی‌هایی که تحت اشغال و به عنوان پناهنده زندگی می‌کنند، کار می‌کند.