همه آدم‌ها دوست دارند یک روزی خودشان صاحب ایده و کسب و کار باشند؛ حتی کارمندهای شرکت‌های دولتی و خصوصی هم بدشان نمی‌آید یک کسب و کار هرچند کوچک برای خودشان راه اندازی کنند. اما آیا راه اندازی کسب و کار با سرمایه پایین امکان پذیر است؟

حتی با کمترین سرمایه هم می‌توانید به سراغ راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی بروید. گسترش اینترنت و روی کار آمدن شغل‌های جدید باعث شده تا بازار کسب درآمد از اینترنت رونق خوبی داشته باشد. شما هم از این فرصت استفاده کنید و صاحب یک کسب و کار موفق شوید.

در ادامه می‌خواهیم 6 مورد از این کسب و کارهای پرسود و پررونق اینترنتی را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

ایده راه اندازی کسب و کار در ایران

ایده‌های کسب و کار هر کشوری با توجه به اقتصاد و شرایط جامعه آن متفاوت است. اما به طور کلی در این لیست ایده‌هایی را می‌خوانید که با سرمایه پایین و زمان کم قابل اجرا باشند. البته فکر نکنید که مسیر شما برای راه اندازی یک کسب و کار فقط به این 6 گزینه ختم می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی

بسته به تخصص و دانشی که دارید می‌توانید هر نوع کسب و کاری را برای خودتان راه اندازی کنید. اما شغل‌های پیشنهادی ما برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی شامل:

1- یک سایت محتوایی راه اندازی کنید

اگر یک محتوانویس حرفه‌ای باشید و از پس مدیریت وب سایت بربیایید، یک سایت محتوایی حسابی به دردتان می‌خورد. سایت محتوایی یا وبلاگی به وب سایتی گفته می‌شود که فروش مستقیم محصول یا خدمات ندارد. مخاطبان شما از طریق مقالات وبلاگ با سایت آشنا می‌شوند و از چند جهت برای شما سود دارد:

  • می‌توانید نمونه کارهای خودتان در مورد مقالات وبلاگی در این سایت قرار دهید. با این نمونه کارها می‌توانید پروژه‌های محتوانویسی دیگر سایت‌ها را به صورت دورکار قبول کنید.
  • با افزایش بازدیدکنندگان وب سایت می‌توانید از قراردادن بنرهای تبلیغاتی و رپرتاژ آگهی درآمد خوبی داشته باشید.
  • می‌توانید مقالات تبلیغاتی بنویسید و با فروش محصول و خدمات دیگر وب سایت‌ها پورسانت دریافت کنید.

2- کانال یوتیوب داشته باشید

احتمالاً همه شما با نحوه درآمدزایی از کانال یوتیوب آشنایی داشته باشید. یوتیوب یک پلتفرم پخش ویدئوی آنلاین است که بر اساس بازدید ویدئو، تعامل مخاطبان با تبلیغات بین ویدئویی و... به یوتیوبرهای خودش درآمد می‌دهد.

مزیت راه اندازی کانال یوتیوب برای ایرانی‌ها این است که می‌توانند درآمد دلاری داشته باشند و ریالی خرج کنند. بسته به تخصص و علاقه‌ای که دارید می‌توانید ویدئوی طنز، آموزشی، معمایی، آشپزی و... تولید کنید.

البته کسب درآمد از طریق یوتیوب به زمان زیادی نیاز دارد. باید چند ماه صبر کنید تا بازدیدکنندگان وب سایت شما افزایش پیدا کند و بتوانید درآمد ماهانه خوبی داشته باشید. برای دریافت درآمد دلاری هم باید حساب پی پال داشته باشید یا از شرکت‌های واسط کمک بگیرید.

3- محصولات فروشنده‌های دیجی کالا را بفروشید

وب سایت‌هایی شبیه به دیجی کالا سیستم همکاری در فروش دارند. اگر بتوانید هر کدام از محصولات دیجی کالا را بفروشید، پورسانت دریافت می‌کنید. هر همکار فروش یک کد اختصاصی برای فروش محصولات دارد.

مثلاً یک پیج اینستاگرامی می‌سازید و در آن لینک خرید مستقیم محصول را قرار می‌دهید. هر کاربری که از طریق این لینک خریدی از دیجی کالا داشته باشد، پورسانت آن خرید به شما تعلق می‌گیرد. با این کار بدون اینکه سرمایه زیادی برای راه اندازی کسب و کار داشته باشید، درآمد خواهید داشت.

4- برای مغازه‌ها یک وب سایت فروشگاهی راه بیندازید

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید با سرمایه اندک راه اندازی کنید، یادگیری برنامه نویسی و ساخت وب سایت برای دیگران است. می‌توانید بین دوستان و آشنایان مغازه دار خودتان تبلیغات کنید و به آن‌ها پیشنهاد ساخت وب سایت را بدهید.

یک وب سایت برای آن‌ها درست کنید و از فروش هر محصول پورسانت خوبی دریافت کنید. وظیفه ساخت و راه اندازی وب سایت هم به عهده خودتان باشد. با این کار یک کسب و کار پر سود و پر رونق انتظارتان را می‌کشد.

5- محصولات دست ساز بفروشید

اگر به هنرهای دستی و سنتی علاقه‌مند باشید، می‌توانید خیلی راحت یک کسب و کار حرفه‌ای برای خودتان راه اندازی کنید. بسیاری از صاحبان کسب و کار و کارگاه‌های بزرگ ابتدا خودشان به صورت تکی شروع به کار کردند.

کم‌کم با جذب مشتری و افزایش سفارشات، نیرو اضافه کردند و الان صاحب یک کارگاه بزرگ و به نام هستند. شما هم می‌توانید از فروش مجسمه‌های چوبی گرفته تا محصولات رزینی، محصولات بافتنی، محصولات مسی، محصولات سفالی و... را در اینترنت به فروش برسانید.

6- محتوای اینستاگرام تولید کنید

می‌توانید با تولید پست و استوری اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی درآمد خوبی کسب کنید. اگر توانایی کار با نرم افزاهای گرافیکی و ویرایش ویدئو را داشته باشید، می‌توانید یک کسب و کار کوچک برای خودتان راه اندازی کنید.

پروژه طراحی و تولید محتوای کسب و کارهای دیگر را قبول کنید و از این طریق ماهانه درآمد خوبی داشته باشید. کم‌کم می‌توانید یک شرکت کوچک برای خودتان تأسیس کنید و نیروهای حرفه‌ای این حوزه را جذب کنید.

نتیجه گیری

راه اندازی هر کسب و کاری نیازمند تلاش و اراده قوی شما دارد. شاید در اوایل مسیر کاری خودتان فروشی نداشته باشید یا سود حداقلی نصیبتان شود. اگر بتوانید بااراده و پشتکار کار خودتان را ادامه دهید می‌توانید در درازمدت به یک سود عالی و کسب و کار پررونق برسید.