گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین: رادیو و تلویزیون در ایام ماه مبارک رمضان در شبکه‌ها و ساعات مختلف برنامه‌های متنوعی را برای مخاطبانش در سراسر ایران در نظر گرفته است. یکی از این برنامه‌ها که با حضور مجری خانم و موضوعی متفاوت در سحرگاه روی آنتن رفته است «سحرنشینی» است. عوامل این برنامه با انتخاب راحله امینیان برای اجرای سحرنشینی طرحی نو درانداختند و به موضوع خانواده و مفاهیم قوام‌بخش آن پرداختند.

اجرای راحله امینیان در برنامه‌ «به خانه برمی‌گریدم» از سال 81 باعث شده مخاطب او را با مفهوم خانواده بشناسد و جز بهترین انتخابها برای ایده‌ای با محوریت خانواده و حضور مجری زن باشد. او کلامی آرام، متین و بیانی رسا و اخلاق‌مدار دارد و سعی کرده در آیتم‌های مختلف سحرنشینی تعامل با مهمانان و کارشناسان را حفظ کند و در هر بخش بعد از پایان گفت‌و‌گو جمع‌بندی و نتیجه‌گیری نهایی را به مخاطب برنامه ارائه دهد.

راحله امینیان که دهه‌ی پنجم زندگی‌اش را سپری می‌کند حضورش را صرف اجرای برنامه نکرده و با موضوع قرار دادن دغدغه‌های معنوی خود و مردم پیرامونش گفت‌وگوهای سحری را به سمت و سوی موضوعات درگیرکننده می‌برد.

یکی از بخش‌های «سحرنشینی» میزبان زوج‌های جوانی است که از تجربیات خود می‌گویند. زوج‌های مهمان  از اینکه چطور در این شرایط اقتصادی به فکر ازدواج افتاده‌اند می‌گویند، نحوه‌ی آشنایی و انتخاب‌شان را بیان می‌کنند و از چگونگی رودررویی‌شان با زندگی زیر یک سقف صحبت می‌کنند. به گفته امینیان این بخش می‌تواند به آنها که به سن ازدواج رسیده‌‌اند، آنهایی که در شرف ازدواجند، کسانی که به تازگی زیر سقف یک خانه آشیانه کرده‌اند و یا حتی آنها که عمر زندگی‌شان بیش از مهمانان هر کدام به نوعی کمک کند تا تجربه کسب کنند، با چالش‌ها آشنا شوند و ایده بگیرند و یا خاطراتشان را مرور کنند و دعایشان را بدرقه راه تازه عروس و دامادها کنند.

638455784266867813

در بخشی دیگر یاسین حجازی نویسنده را خواهید دید که شما را مهمان روایتی از ادبیات کهن می‌کند. به قول حجازی او هر شب با کلمات و داستان‌های کهن تصاویری را خلق می‌کند که با قرار دادن تصویر هر شب در کنار شب‌های دیگر مجموعه‌ای از تصاویر خواهید داشت که شما را به سوی ادب بندگی و امنیت در پناه خالق یکتا رهنمون می‌کند. در خلال این روایت‌ها از مفاهیمی مثل قدردانی، ارتباط با خدا، صداقت، یکتاپرستی، جوانمردی و نوع دوستی و دیگر مفاهیم انسانی صحبت می‌شود.

اگر در سال‌های پیش و یا برنامه‌های دیگر سحری صرفا ذکر مناجات و ادعیه‌خوانی و قرائت صحف شریفه را در قاب تلویزیون می‌دید شبکه دو در «سحرنشینی» با اجرای راحله امینیان شما را به خانه‌ای می‌برد که در پناه تاریکی فرش شده بر آسمانش، گلدان‌های رنگارنگ نشسته بر سکویش و هم‌نشینی‌های صمیمانه‌ی خانواده‌محورش به سحر و ذکر اذان می‌رساند.

سحر نشینی هر شب از حوالی ساعت 4 بامداد میزبان مخاطبان شریف خود است. این برنامه کاری از گروه خانواده شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی «سید محمد موسویان» و کارگردانی «معین دسترنج» است. می‌توانید شب‌های باقی‌مانده ماه مبارک رمضان را همراه با راحله امنیان به سحرنشینی بگذرانید. طاعتتان قبول درگاه حق.

 

 

زهرا عباسی