به‌گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران، پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۳ خبری مبنی بر درگذشت استاد محمدعلی بهمنی منتشر شد که سجادی، سخنگوی ستاد پیگیری سلامت استاد بهمنی در این باره گفت: من از مقابل بیمارستان تندیس، محل بستری شدن استاد محمدعلی بهمنی با شما صحبت می‌کنم. متأسفانه از زمان انتشار خبر نادرست درگذشت او، خیلی از افراد در ساعات صبحگاهی جمعه با خانواده او تماس گرفته و این مصیبت را به همسر و دخترش تسلیت گفته‌اند.

این شاعر با ابراز گلایه از یک کانال تلگرامی که ساعت ۷ صبح امروز ۹ شهریور خبر درگذشت استاد بهمنی را منتشر کرده، گفت: من نمی‌دانم این افراد دنبال چه هستند، اما حتماً انسان‌های بیماری‌اند که می‌خواهند در زدن خبر مرگ دیگران از بقیه جلو بیفتند.

ستاد پیگیری سلامت استاد بهمنی نیز می‌گوید: وضعیت جسمانی این غزلسرای کشورمان، دقیقاً مشابه روز گذشته است و تغییری در اوضاع او دیده نمی‌شود.

محمدرضا هاشمیان، فوق تخصص بخش مراقبت‌های ویژه، استاد دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی و پزشک معالج محمد علی بهمنی درباره وضعیت این شاعر در طول یک هفته گذشته، گفت: وضعیت آقای بهمنی پیشرفت قابل توجهی نداشته است؛ هوشیاری‌اش همچنان پایین بوده و برای تنفس نیز به دستگاه تنفس مصنوعی وابسته هستند، در واقع تنفس ایشان به صورت مکانیکی است.

محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرا که متولد سال ۱۳۲۱ در دزفول، یک بار در ۲۰ خرداد امسال به دلیل ضایعه مغزی در بیمارستان بستری شد و پس از بهبودی نسبی برای استراحت به منزل رفت امّا متأسفانه ۳۱ مرداد برای دومین بار دچار عارضه مغزی شده و تحت درمان قرار گرفت.

او به علت خون‌ریزی وسیع به شکلی اورژانسی تحت عمل جراحی قرار گرفت. دوم شهریورماه، پزشک معالج او با شرح وضعیت و آنچه بر او گذشت، به ایسنا گفته بود: آقای بهمنی هوشیاری مناسبی ندارد و وضعیت تنفسی‌اش نیز با دستگاه وِنتیلاتور است.

نیکنام حسینی‌پور مشاور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر نیز روز پنجشنبه با اشاره به اینکه روند درمانی محمدعلی بهمنی توسط صندوق اعتباری هنر پیگیری می‌شود گفت: از آغاز بیماری این شاعر به طور مستمر با همسر و فرزند او در ارتباط هستیم و روند درمانی استاد بهمنی توسط صندوق اعتباری هنر پیگیری می‌شود.

هنرآنلاین از تمام علاقمندان به ادبیات تقاضا دارد که برای سلامتی این استاد عزیز دست به دعا بردارند.