به گزارش هنرآنلاین، احمدی در این مراسم ضمن اشاره به نقش مساجد در تبیین شرایط فعلی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می توانند با همکاری با امام جماعت وضعیت موجود را به دلیل ارتباطی که با جوانان دارند، بهتر تبیین کنند؛ یکی از عوامل موفقیت ما در زمان دفاع مقدس روحیه مردم بود چرا که نقش پشتیبان را برای رزمنده ها ایفا می‌کرد و تاثیر زیادی داشت.

وی افزود: اگر جامعه ترسویِ منفعلِ افسرده داشته باشیم اثرات خاص خودش را دارد، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با جوانان ارتباط دارند به همین دلیل وظیفه ویژه‌ای دارند تا به شکلی منطقی و معقول نسل فعلی را نسبت به شرایط موجود آگاه کنند این رویکرد موجب می‌شود جامعه‌ای با نشاط داشته باشیم.

مشاور وزیر فرهنگ تصریح کرد: در چنین رویدادهایی دو بخش معرفتی و مناسکی داریم؛ مناسک یعنی تجمع، اعلام انزجار نسبت به صهیونیست‌ها و عزاداری، ولی نباید در این بخش بمانیم و باید بیشتر به بخش معرفتی بپردازیم، یعنی جامعه را آگاه کنیم که اگر این شرایط ادامه پیدا کند به کشور آسیب وارد می‌شود.

احمدی گفت: جامعه باید بداند برای اینکه ظلم و‌استبداد به ایران تحمیل نشود، چنین اقداماتی صورت می‌پذیرد؛ به همین دلیل در کنار مناسک پرداختن به حوزه معرفتی اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه باید اصالت را به معرفت داد، افزود: مناسک برای جریان سازی خوب است ولی باید به معارف بیشتر پرداخت چرا که جامعه سازی می‌کند.

احمدی ضمن اشاره به نقش فضای مجازی گفت: فضای مجازی عملا حرف اول را در هدایت و‌ انحراف می زند، این فضا باید مدیریت شود و جامعه را به درستی تغذیه کند که باید به این مساله نیز توجه ویژه شود.

محمدمهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ



در این جلسه در مورد برگزاری مراسم بزرگداشت در بقاع متبرکه، تولیدات هنری و موسیقایی، برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری <عصر شعر>، تولید محتوای ویدئویی، تولید فیلم مشترک در مورد شهید نصرالله، تهیه مستنداتی در مورد حزب الله بحث ‌و گفت‌وگو شد.

حجت‌الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، مهدی رمضانی چابک مدیر کل دفتر هماهنگی استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدالهیاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی، محمدرضا هراتی معاون نهاد کتابخانه ها، زهرا گلپایگانی مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و رئیس کارگروه مد و لباس، علی محمدپور معاون برنامه‌ریزی و امور استان‌های مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، محمدرضا سلمان زاده معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ، امیرقاسم عمادی رئیس گروه مطالعات و برنامه ریزی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، فرزانه فخریان مشاور کودک و نوجوان وزیر فرهنگ، علیرضا اسماعیلی مشاور حوزه ریاست سازمان سینمایی، جلال قلعه‌شاخانی مشاور امور پایگاه‌های خبری، محسن شریفی مشاور امور اجرایی معاونت‌ هنری از دیگر حاضران در این جلسه بودند.