گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «بعضی‌ها را باید دورادور دوست داشت» نوشته و کار علی بابایی از کرج امروز دوشنبه 18 بهمن در دو نوبت 17:30 و 19:30 در بخش مسابقه صحنه‌ای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سالن مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد شد. این نمایش سال 1397 با نام «داشتی عاشقونه باهام حرف می‌زدی» در تئاتر باران و استان البرز اجرا شده است.

بابایی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش «بعضی‌ها را باید دورادور دوست داشت» گفت: تاکنون حتی فیلم‌هایی که ساخته‌ام در حوزه آسیب‌های اجتماعی بوده است. موضوع این نمایش نیز درباره آسیب‌های فضای مجازی و تاثیر آن بر زندگی مشترک میان زن  و مرد است. برای نگارش این نمایشنامه تحقیقاتی در دادگاه‌های خانواده داشتم و بر این اساس متوجه شدم در چند سال اخیر طلاق به دلیل درگیری بیش از حد خانواده‌ها با فضای مجازی بسیار زیاد شده است.

او درباره سبک و فضای اجرایی نمایش عنوان کرد: نمایش کاملاً رئالیستی و بسیار روان و طراحی صحنه آن سوررئال و مینی‌مال است. بابایی خلاصه داستان نمایش«بعضی‌ها را باید دورادور دوست داشت» را اینگونه توضیح داد: سحر برای رسیدن به آرزوهایش به هر قیمتی می‌خواهد مهاجرت کند...

acda4f7d-a3f1-4842-bb65-e1f2b79d87ba

او درباره ویژگی‌های نمایش اظهار کرد: نمایشنامه «بعضی‌ها را باید دورادور دوست داشت» مملو از تعلیق و گره‌هایی است که تماشاگر در جای جای آن احساس می‌کند آن‌ها را گشوده اما تا پایان نمایش با قضاوت و اتفاقات جدیدی روبروست و از این جهت مخاطب را به خود جذب می‌کند.

بابایی در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدوارم جشنواره و اداره کل هنرهای نمایشی به نمایش‌هایی که امسال در جشنواره اجرا می‌شوند، توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشد تا امکان اجرای عمومی این آثار بعد از جشنواره‌ فراهم شود.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر تا 26 بهمن ماه به دبیری حسین مسافرآستانه در حال برگزاری است.