به گزارش هنرآنلاین، موسیقایی «تهرانُت» با برگزاری یک نشست رسانه‌ای که روز یکشنبه بیست و دوم مهر به به میزبانی فرهنگ سرای ارسباران تهران برگزار شد، به تشریح جزئیات این پروژه موسیقایی تحت پوشش باشگاه موسیقی نوجوان پرداخت.

بر اساس آنچه در توضیح پروژه آمده است؛ «تهرانُت» یک رویداد استعدادیابی برای نوجوانان علاقه‌مند و با استعداد در زمینه موسیقی است و نوجوان مستعد و خلاق با حضور در این رویداد می‌تواند علاوه بر اغنای شور و هیجان نوجوانی خود، مهارت‌ها و توانمندی‌های موسیقایی خویش را در برابر استادان مطرح موسیقی به نمایش بگذارد. در واقع «تهرانُت» به عنوان مسیری برای کشف استعدادها و پرورش آن، در باشگاه موسیقی نوجوان طراحی شده است.

امیر حسین حیدری مدیر باشگاه موسیقی نوجوان و مجری طرح پروژه «تهرانُت» در ابتدای این نشست رسانه ای ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این رویداد ملی گفت: مهم‌ترین کار باشگاه موسیقی نوجوان کشف استعدادهای نوجوان و حمایت و توانمندی آنها در عرصه موسیقی است. در این راه برنامه‌های زیادی داریم که یکی از جدی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها رویداد موسیقایی استعدادیابی «تهرانُت» است. این پروژه جشنواره نیست و فقط یک رویداد است که در آن تصمیم داریم برای تمامی نوجوانان ایران‌زمین زمینه‌ای را فراهم کنیم تا در یک برنامه ملی حضور داشته باشند. در این راستا همه نوجوانان دختر و پسر ۱۰ تا ۱۸ سال می‌توانند در این پروژه حضور داشته باشند.

وی افزود: فراخوان ما مدتی است منتشر شده و متقاضیان می‌توانند به سامانه ثبت‌نام مراجعه کنند و بر اساس قوانینی که در این سامانه عنوان شده، نسبت به حضور خود اعلام آمادگی کنند. نکته‌ای که برای ما بسیار مهم است کشف استعدادهای موسیقی در گروه سنی نوجوان است که می‌تواند دارای اشکالاتی هم باشد. پس ما در این پروژه حضور داریم تا هم استعدادها را کشف کنیم و هم در راستای توانمندسازی هنرمندان نوجوان کارهایی را انجام دهیم. این رسالت باشگاه موسیقی نوجوان است که بتواند جایی را تدارک ببیند تا زمینه‌ای برای ظهور و بروز داشته باشند.

حیدری

حیدری گفت: طی روزهای بیستم تا سی‌ام مهر نوجوانان هنرمند می‌توانند در مرحله ثبت‌نام حضور داشته باشند. در این راستا هیئت ارزیابی آثار را بررسی می‌کند و در روز چهارم آبان نتایج را اعلام خواهند کرد. ما بعد از این پروسه گردهمایی برای برگزیدگان مرحله اول برگزار می‌کنیم و به آن‌ها خواهیم گفت که در این پروژه باید سراغ چه پروژه‌ای بروند. در این راستا آثاری هم باید به صورت حضوری تولید شود که این مرحله در آذر برگزار می‌شود. پس از طی این مرحله ما اختتامیه هم داریم که در آن ویژه‌برنامه‌هایی هم خواهیم داشت.

مدیر پروژه «تهرانُت» درباره جضور تهیه‌کنندگان حرفه‌ای حوزه موسیقی در این رویداد به ویژه در بخش سرمایه‌گذاری، بیان کرد: طی مراحل مختلفی که برای پروژه «تهرانُت» در نظر گرفته شده قرار بر این است که تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران حوزه موسیقی در یک رویداد دعوت شوند تا در چارچوب آن با آثار به صحنه رفته آشنا شوند و بتوانند از میان اجراگران هنرمندانی را برای همکاری و عقد قرارداد کاری انتخاب نمایند.

وی ضمن ارائه توضیحات دیگری درباره رویداد «تهرانُت» که پیش از این نیز در یک گفت‌وگوی مشروح پیرامون آن توضیحاتی را ارائه داده بود، گفت: ما در زمینه محتوایی رویداد هیچ محدودیتی نداریم اما موضوعاتی را مطرح کردیم که اگر نوجوانان عزیز تمایل به حضور در این برنامه دارند، از امتیازات ویژه‌ای برخوردار هستند که می‌تواند در برگیرنده نکات جالب توجهی هم باشد. اتفاق مهم دیگری که در رویداد موسیقایی «تهرانُت» صورت گرفته بخش خانواده ما هست که در این زمینه اگر هنرمند نوجوانی در خانواده خود افرادی دارد که می‌توانند به او در اجرای یک برنامه کمک کنند می‌تواند همراه آن‌ها آثاری را به رویداد ارائه دهد.

حیدری در پاسخ به پرسشی مبنی بر تبلیغات رسانه‌ای این پروژه و همکاری سازمان صدا و سیما در این زمینه بیان کرد: خوشبختانه در این زمینه برنامه‌های خوبی پیش‌بینی کردیم و تصمیم داریم تیزرها و آثار تصویری این رویداد را در شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش کنیم. این در حالی است که برنامه‌ریزی‌هایی هم برای حضور موثر رویداد «تهرانُت» در سکوهای تبایغاتی وجود دارد که طی روزهای آینده اطلاع رسانی می‌شود.

وی درباره دیگر برنامه‌های باشگاه موسیقی نوجوان در راستای تزریق شادی و نشاط به جامعه ایرانی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها همین گردهمایی «تهرانُت» است که در راستای شادی‌آفرینی و نشاط به جامعه ایرانی است. ما برای آینده این رویداد هم برنامه‌هایی داریم که در این راستا برگزاری کنسرت‌های مختلف در حوزه موسیقی نوجوان، تشکیل ارکستر نوجوانان، ارائه الگوی درست موسیقی به نسل نوجوان، دعوت از استادان و هنرمندان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تسهیل‌گری در این امور از دیگر برنامه‌هایی است که ما برای آن پیش‌بینی‌هایی داشتیم.

مدیر رویداد ملی استعدادیابی «تهرانُت» درباره معرفی هیئت داوران رویداد هم اظهار کرد: هیئت داوران رویداد ملی موسیقایی «تهرانُت» طی روز برگزاری گردهمایی «تهرانُت» به صورت رسمی معرفی می‌شوند. این در حالی است که ما جوایز قابل توجهی را هم برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفتیم که می‌تواند در نوع خود جالب توجه باشد. یکی دیگر از امتیازات رویداد هم حضور در جمع تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای حوزه موسیقی است که این نیز می‌تواند یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ما باشد.

حیدری در بخش پایانی این نشست رسانه‌ای ضمن ارائه توضیحاتی از سیاست‌های باشگاه موسیقی نوجوان گفت: به طور حتم بعد از برگزاری این رویداد کار ما تازه آغاز خواهد شد. مسیری که در برگیرنده فرآیند مفصلی است و در روزهای آینده درباره جزییات آن توضیحات بیشتری ارائه می‌دهیم. نکته دیگری که می‌توانم درباره این رویداد استعدادیابی بگویم و خیلی هم برای ما مهم بوده بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای خدمت‌رسانی به هنرمندان نوجوان است. مسیری که امیدوارم در سال‌های بعد نیز ادامه پیدا کند.

منبع مهر