شهادت رئیس‌جمهور در پایان اردیبشت ماه، پایان دولت سیزدهم را نزدیک به یکسال جلو انداخت و عمر کابینه شهید رئیسی سه ساله شد. این دولت طی مدتی که بر مسند اداره کشور قرار داشت، برخی از خدمات فرهنگی و هنری را ارائه کرد و کارنامه‌ای قابل توجه  از خود به جا گذاشت. درباره عملکرد این دولت در حوزه فرهنگ، گفتگوی کوتاهی را با آقای محمد گلریز هنرمند پیشکسوت موسیقی انجام  دادیم.

محمد گلریز درباره عملکرد سه ساله دولت سیزدهم در حوزه موسیقی به هنرآنلاین گفت: بنده نسبت به عملکرد آقای رئیسی حس بسیار مثبتی دارم. ایشان در مسیر حل مسائل مختلف کشور، تلاش بسیاری انجام دادند.

گلریز ادامه داد: موسیقی حماسی یکی از حیطه‌های هنری است که نیاز به توجه بیشتری دارد. ما در گذشته جشنواره‌هایی مثل موسیقی مقاومت، 9 دی، دفاع مقدس و موسیقی فجر را داشتیم. نیاز به توجه بیشتری در این حوزه وجود دارد و این امر مورد تاکید رئیس جمهور شهیدمان بود.

وی بیان کرد: بنده حتی به گوش آقای وزیر رساندم که در جشنواره فجر جای بخش موسیقی انقلاب اسلامی خالی است چرا که این جشنواره اساسا برای انقلاب است. ما نمی‌گوییم بخش‌های دیگر حضور نداشته باشند، بلکه باید جایی برای موسیقی انقلابی در نظر گرفته شود. چه قدر خوب است که در جشنواره موسیقی فجر از حضرت امام، شهید بهشتی، شهید مفتح و شهید مطهری یاد شود و در  ذهن مخاطبانِ این رویداد، نام بزرگان انقلاب زنده شود. البته آقای وزیر وعده دادند که بخش جداگانه‌ای برای این موضوع ترتیب داده خواهد شد و برنامه هایی هم در این راستا شکل گرفت.

گلریز درپایان اشار کرد: ما در بیان مسئولان از حماسه و جهاد زیاد می‌شنویم که بیان می‌کنند هر چه داریم از شهدا داریم، اما در عمل کاری برای فرهنگ ایثار و شهادت انجام نمی‌دهند. توقع ما از دولت جدید این است که از هنر انقلاب  حمایت کند و برای اعتلای آن قدم بردارد تا بتوانیم در برابر هجمه دشمنان حرفی برای گفتن داشته باشیم و دستمان خالی نباشد. هنر مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت را در جوانان ما زنده می‌کند. عموم اقشار مردم می‌توانند با موسیقی انقلاب و مقاومت ارتباط برقرار کنند. امیدوارم مسئولان فرهنگی دولت بعدی دلسوخته هنر انقلاب باشند.