سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محمدجواد صدقآمیز مدیر مرکز پژوهشهای اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به توسعه بازاریابی فشن ایران با همکاری فدراسیون پوشاک فرانسه در سال جاری به خبرنگار هنرآنلاین گفت: قصد داریم با در نظر گرفتن نیاز فعلی عرصه مد و لباس در حوزه بازاریابی و مارکتینگ و افزایش کیفیت دانش طراحان و به ویژه تولیدکنندگان داخلی، عالیترین و کاربردیترین دورههای آموزشی مد و فشن با همکاری فدراسیون پوشاک و همچنین انستیتو مد فرانسه برگزار کنیم.
او درباره چند و چون برگزاری این دورههای آموزشی توضیح داد: اواسط مهرماه سال جاری سمینار تخصصی با حضور 100 نفر از برترین تولیدکنندگان و برندهای داخلی برگزار شده و سپس دورههای آموزشی کوتاهمدت سه روزه با حضور اساتید مطرح از کشورهایی همچون فرانسه و ایتالیا برپا میشود.
مدیر مرکز پژوهشهای اتحادیه پوشاک تهران با اشاره فاصله زیاد کشورمان با دنیای مد و فشن و همچنین ضرورت توجه به دانش بازاریابی فشن و لزوم تعامل با کشورهای توسعه یافته در این حوزه تصریح کرد: سرفصل دورههای سه روزه آموزش در تهران مربوط به بازاریابی، طراحی کالکشن خلاق و موضوعات مرتبط با دانش کیفیت پوشاک مطابق با استانداردهای جهانی است و قطعاً بیش از توجه به بحث مدرکگرایی، آموزش آکادمیک و افزایش سرعت پیشرفت مد ایرانی در سطح جهان مد نظر قرار گرفته است.
بازدید برندهای ایرانی از شرکتهای بزرگ فرانسوی در زمینه فشن
صدق آمیز از سفر طراحان و تولیدکنندگان گزینش شده پس از اتمام درههای آموزشی به شهر پاریس خبر داد و گفت: در گام بعدی دورههای تکمیلی آموزش و بازدید از شرکتهای مطرح مد و لباس فرانسوی در شهر پاریس در دستور کار قرار گرفته و افراد و برندها در صورت اتمام کامل این دورهها، موفق به اخذ مدرک از دانشگاه مد فرانسه (IFM) میشوند.
مدیر مرکز پژوهشهای اتحادیه پوشاک تهران ادامه داد: ثبت نام از متقاضیان حضور در این دورههای آموزشی آغاز شده و از آنجا که تحصیل در اروپا مستلزم صرف هزینههای بسیار است، پس از مدتها رایزنی و امضای تفاهمنامههای لازم، دانشگاههای معتبر جهان در این حوزه پای میز مذاکره نشستند و با حمایت ویژه سیستم مد ایتالیا و فرانسه اساتیدی برای امر آموزش به ایران میآیند.
او بر لزوم طی کردن مسیر توسعهیافتگی در صنعت مد با سرعت بالا تأکید کرد و گفت: تمام اهتمام اتحادیه پوشاک تهران بر این است که با توجه به فرصتهای ازدست رفته طی سالیان اخیر و شرایط بسیار سخت رقابت جهانی و البته با تکیه بر حمایتهای مسئولین، هر چه زودتر به هدف اصلی اجرای این طرح یعنی ورود مد ایرانی به بازار جهانی و توسعه هنر و صنعت مد و پوشاک ایران دست یابیم.