به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی مد و لباس کشور ، نخستین نسخه ترجمه شده از کتاب"ارتباطات بازاریابی مد" در قالب اثری پژوهشی و علمی و نوشته پروفسورگینورلی گرینوود از سوی انتشارات تمدن علمی منتشر شده است.
کتاب"ارتباطات بازاریابی مد" نخستین نسخه ویرایش شده درزمینه مدیریت بازاریابی مد است که به قلم پروفسورگینورلی گرینوود به رشته تحریر درآمده است.
این کتاب که در حوزه خود بی نظیر است ابتدا توسط انتشارات "جان وایلی و پسران"در سال ۲۰۱۳ میلادی منتشر شده و سپس توسط کامبیز حیدرزاده و دکتر مجید افتخاری به زبان فارسی برگردانده شده است.
راهبرد(استراتژی) بازاریابی، ابزارها و رسانهها، قدرت مجلات، نقش روابطعمومی، افراد مشهور، محیط فروشگاه خردهفروشی مد، ارتباطات بازاریابی تجاری، ارتباطات بینالمللی بازاریابی مد، چارچوب و قوانین، ارزیابی اثر بخشی ارتباطات بازاریابی مد، تغییرات آتی در ارتباطات بازاریابی مد، عنوان سرفصلهای این کتاب است.
مؤلف در بخشی از مقدمه کتابش نوشته است: "علیرغم وجود فناوری های جدید،هیچ رسانه ای نمی تواند به اندازه مجلات، تجمل وظرافت آگهی های چاپی را به نمایش بگذارد.در فصل اول این کتاب؛ ابزارها و کانال های رسانه ای موجود، بر اساس مزایا و معایبشان مورد بحث و بررسی قرار می گیرند."
در بخش دیگری از این کتاب نیز آمده است: "ترجمه این کتاب برای علاقمندان به حوزه "ارتباطات بازاریابی مد"به زبان فارسی تهیه شده است تا کمبود های موجود در بازار کتاب های تخصصی دراین زمینه را تاحدودی رفع کند.این کتاب هم اکنون در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه ها در رشته های تخصصی در حال تدریس است. مترجمان مطالعه این کتاب را به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری (رشته های مدیریت بازارگانی،مدیریت اجرایی، ام بی ای و دیگر رشته ها ) و تمام علاقمندان بازاریابی و فعالان صنعت نیز توصیه می کنند."
در فصل اول این کتاب توضیحاتی درباره صنعت مد به شرح زیر آمده است:
"صنعت مد، همواره به عنوان یکی ازصنایع پویا و شاخص باارزش افزوده بالا به عنوان یکی از صنایع جذاب در حوزه اقتصاد کشورها در جهان مطرح بوده است.این صنعت هم، نظیر دیگر صنایع پیرو قوانین و اصول علم بازاریابی می باشد که به واسطه پیچیدگی موجود در آن نقش بازاریابی بسیار پر اهمیت و برجسته می باشد. متاسفانه فقر شدید منابع در این حوزه برای فعالان مد، همواره به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات مطرح بوده که در کشور ما نیز به علت وجود آثار بسیار کم در این حوزه همواره مخاطبین این صنعت را دچار مشکل کرده است."
"گینورلی گرینوود" یکی از شخصیتهای علمی پیشتاز در حوزه بازاریابی مد است که بینش جدیدی نسبت به رسانه های مد، بینالمللیسازی و سنجش بازگشت سرمایه و میزان اثر بخشی ارائه میدهد. ارتباطات بازاریابی مد، کتابی ضروری برای تمامی دورههای آموزشی مربوط به بازاریابی مد است. وجود مطالعات موردی و پرسشهای مطرح در کتاب مذکور باعث شده است تا این کتاب تبدیل به منبعی باارزش برای اساتید، شاغلین و دانشجویان شود.
کتاب "ارتباطات بازاریابی مد" در ۲۴۴صفحه و ۱۲ فصل تدوین، با شمارگان یک هزار و ۱۰۰نسخه به بهای ۳۶هزار و پانصد تومان از سوی انتشارات تمدن علمی راهی بازار نشر شده است.