سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مهدی معصومی، برگزارکننده دو دوره رویداد کارآفرینی "مد و تک" درباره دستاوردهای دوره دوم این رویداد که از 25 تا 27 مرداد توسط مؤسسه ایده پردازان خلاق آرتام صاحب امتیاز خبرگزاری مد و پوشاک برگزار شد به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: رویداد کارآفرینی "مد و تک" یک رویداد آموزشی و تجربی بود که در 3 روز متوالی برگزار شد و در این برنامه شرکتکنندگان پرانگیزهای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریابهای حرفهای و طراحان گرافیک گرد هم آمدند تا در طی 54 ساعت ایدههایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل داده و هر گروه ایدهای را اجرا کند.
او تصریح کرد: بدون شک از جمله دستاوردهای هر دو دوره برگزاری این رویداد، ایجاد فضای نوآورانه و خلاق در بین طراحان و علاقهمندان مد و پوشاک، پرورش ایدههای خلاقانه و بکر در حوزه صنعت مد و پوشاک، پوشش دادن ریسک دوران ابتدایی شروع کسب و کار در حوزه پوشاک، کمک به تجاریسازی ایدهها، ایجاد کارآفرینی و اشتغال در صنعت مد و پوشاک و برقراری ارتباط بین افراد صاحب ایده با کسانی که تمایل به سرمایهگذاری در این حوزه دارند، بود و امید است نحوه اجرای هفته کارآفرینی مد، پوشاک و تکنولوژی تهران توانسته باشد به این اهداف دست یابد.
معصومی با اشاره به اینکه رویداد کارآفرینى مد و تک در تلاش است تا با برگزاری مجموعهای از رویدادهای علمی و آموزشی به توسعه و پیشرفت این صنعت کمک کند اظهار داشت: فراهم نمودن فضا و شرایطی که بتوان استعداد و خلاقیت افراد را شناسایی و در مسیر درست هدایت کرد از اهمیت ویژهای برخوردار است و در این زمینه بیشک اجرای این طرح میتواند قدم بزرگی در رشد و پیشرفت و ایجاد اشتغال در این صنعت کهن باشد.
برگزارکننده دو دوره رویداد کارآفرینی "مد و تک" افزود: از نکات مهم این رویداد این است که کارآفرینان جوان این فرصت برایشان به وجود میآید که به ارائه ایدههای خود بپردازند و هدف خود را تعیین کنند، مدل کسب درآمد، صرف هزینهها و کانالهای توزیع خود را توضیح دهند و پس از اتمام رویداد کارآفرینی مد و تک روی طرحشان کار کنند تا مدل نهایی آن تکمیل شود تا نهایتاً به مرحله تولید برسند و حمایتهای این رویداد موجب شتاب دهی به این فرآیند میشود.
معصومی بیان کرد: این رویداد پلت فرمی است که در تمام این مراحل به ایده پردازان کمک کند تا راحتتر وارد بازار شوند و ضریب شکست و ضرر آنها تا حد ممکن پایین بیاید، به شرکتکنندگان آموزش داده میشود که بازار و برند را به خوبی بشناسند و یاد بگیرند که چگونه میتوانند با رقبای خارجی رقابت کنند.
او در خاتمه گفت: امید است این رویداد مهم در راستای حمایت و معرفی ایده پردازان و خلاقان صنعت مد و پوشاک، حمایت از کسبوکارهای نوپا و استارتآپهای این حوزه و با دعوت از اساتید و مربیان بینالمللی بهصورت مستمر و در قالب یک برنامه بلندمدت اجرا شود تا با تجلی اندیشه و نوآوری در این بخش، سهم کوچکی را در رشد و شکوفایی صنعت مد ایرانی و اسلامی ایفا کند.