به گزارش هنرآنلاین، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه اتحادیه چاپخانه‌داران گفت: حل مسأله حوزه تخصصی بنده است و با همکاری یکدیگر باید یک به یک مشکلات و مسأله ها حل شود.

وی با تاکید بر این نکته افزود: مشکلات و مسأله ها جز با همکاری یک به یک ذینفعان و ذیربطان قابل حل نیست و دوره‌ای که تمام مشکلات توسط یک مدیر حل شود گذشته است.

کلانتری ادامه داد: باید همه دور یک میز بنشینیم و با رعایت تمام اقتضاعاتی که وجود دارد تلاش کنیم مسایل حل شود و این مردمی‌ترین و ممکن‌ترین روش برای حل مشکلات است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: طبق گزارش‌هایی که به دست بنده رسیده و مسائلی که در این جلسه مطرح شد تلقی بنده این است که مشکلات این حوزه غیر قابل حل نیستند و با صورت بندی مشخص می‌توان اضلاع مرتبط را شناسایی کرد و طی فرآیندی مشکلات حل شود.

وی افزود: برای اینکه یک جامعه پایدار و مسالمت‌جو داشته باشیم راهی جز اتکا به حلقه‌های میانی مانند اتحادیه‌ها و اصناف نداریم.

کلانتری خاطرنشان کرد: مدل پایدار در نتیجه گفتگو با میانجی گران اجتماعی مانند اصناف و گروه‌هایی که حلقه‌های میانی جامعه هستند پدید می‌آید .

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ گفت: وظیفه ما به عنوان حاکمیت در عرصه فعالیت‌های شما تسهیل گری است، فضایی را فراهم کنیم که بتوانیم از ظرفیت‌ها طبق اصول استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف حاکمیت کاهش تصدی گری با کمک بخش خصوصی است ولی بر سر تنظیم‌گری باید با قاطعیت فعالیت کنیم آن هم به معنای بررسی و پایش شرایط به نحوی که بهبود بخش فضای کسب و کار باشد.

کلانتری اضافه کرد: موظفیم تا زمانی که آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها‌ پابرجا هستند آنها را رعایت کنیم، ولی آنها وحی منزل نیستند و می‌توانیم طی فرآیندی آن را اصلاح کنیم، آیین‌نامه های حوزه چاپ و نشر دچار پیچیدگی‌هایی است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: دلیل این پیچیدگی‌ها این است که حوزه چاپ و نشر تقاطع اقتصاد و فرهنگ است و این باعث پیچیده شدن امور است، تعریف ساحت اقتصاد و فرهنگ در تمام جهان دچار منازعات بسیاری است.

وی تاکید کرد: صنعتگران ما دغدغه فرهنگی دارند و این یک فرصت بسیار مهم است و حوزه اقتصاد فرهنگ نیازمند ساماندهی بسیاری است که آن وظیفه حاکمیت است و کمک به بروز رسانی صنعت چاپ، نیازمند هماهنگی بیشتر بین وزارت فرهنگ، صمت و اقتصاد است و باید صنعت چاپ با توجه به شرایط روز، بروز شود.

کلانتری گفت: بنده معتقدم نه تنها صنعت مقوم فرهنگ است بلکه صنعت خود نشانه‌ای از فرهنگ است، امید بخش است و تبیین دستاورد جهادگرانی بوده که در حوزه اقتصادی سامان پیدا کرده است.