به گزارش هنرآنلاین، براساس این تفاهمنامه، دو نهاد در موضوعات مختلف فرهنگی، هنری، پاسداشت مفاخر و مشاهیر شهرستان، برگزاری رویدادهای استانی و ملی و... با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

پس از این نشست، رییس انجمن با حضور در سالن اجتماعات فرمانداری کاشان در هشتمین جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران طی سخنانی در این نشست گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما در کاشان، به سازی و مرمت آرامگاه فیض ‌کاشانی است و این بنا باید باشکوه و در تراز این شخصیت بزرگ ساخته شود.

مشاور وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با هدف معرفی چهره‌های شاخص گذشته و تکریم و معرفی چهره‌های شاخص امروز به جامعه تشکیل شده است،کاشان مفاخر زیادی از جمله غیاث‌الدین جمشید کاشانی و ملامحسن فیض تا سهراب سپهری و امین‌الله رشیدی دارد که باید بدرستی به جامعه و نسل جوان معرفی شوند.

شالویی تأکید کرد: باید زیرساخت‌های فرهنگی و فکری خود را تقویت کنیم تا در مقابل هجمه های فرهنگی بیگانگان مقاومتی بیش از قبل داشته باشیم. 

او در پایان گفت: امیدوارم با آغاز به کار دفتر انجمن در شهرستان کاشان، شاهد فعالیت های چشمگیر فرهنگی و هنری در سطوح استانی و ملی باشیم.

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان کاشان با حضور حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار ویژه کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، حجت الاسلام ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی کاشان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.