به گزارش هنرآنلاین، محمد حسین خدایی در ابتدای این نشست گفت: سهاب محبعلی در سه اثر اخیر خود تلاش کرده تا با استفاده از رویداد تاریخی و واقعی در فضای اکسپرسیونیسم اجراهای خود را روی صحنه ببرد که به نظر می رسد به دلیل دوری شخصیت پردازی از زمان و مکان، شخصیت و داستان هایش چندان ملموس نیست.

وی ادامه داد: بازیگران ایرانی کار نتوانستند «اتوس» یا  ویژگی‌های فردی شخصیت های نمایش را بر روی صحنه پدیدار سازند و به همین دلیل فضاسازی اغراق آمیز مورد نظر کارگردان نیز موفق نبوده است.

مازیار نیستانی در ادامه این نشست با اشاره به ویژگی‌های فرم اجرایی اکسپرسیونیستی افزود: این نمایش بیشتر از این که بیان کند در حال توضیح دادن و حرف زدن است که با ایده مورد ادعای کارگردان تفاوت زیادی دارد.

وی با تمجید از طراحی صحنه و ایده نمایش لوبوتومی افزود: متاسفانه متن و اجرا نشان می‌دهند که نیاز به حضور یک دراماتورژ برای دراماتیزه کردن ایده نخسین نویسنده در کنار کارگردان در این اثر احساس می شود.

سهاب محبعلی در این نشست با تشکر از حضور منتقدان و بیان مطالبی که عنوان شد، افزود: ایده نگارش نمایشنامه بلافاصله پس از اتمام اجرای راهنمای جامع هیولا شدن در ذهنم جرقه خورد و متن به صورت کارگاهی و با همراهی تیم نوشته شد.

وی با تمجید از بازیگرانش برای تمرین مستمر برای اجرایی نمایشی با فرم متفاوت گفت: مسوولیت آنچه در روی صحنه رخ می‌دهد و با کارگردان است و بازیگران تلاش کرده‌اند تا نهایت آن چیزی که از آن‌ها خواسته شده را بر روی صحنه اجرا کنند.

در پایان محمد حسین خدایی با اشاره به نقدپذیربودن این کارگردان جوان گفت: سهاب محبعلی با ادامه روند خود و نزدیکی متن به زندگی امروز ایرانیان می تواند موفق تر از گذشته در تئاتر حضور داشته باشد.

نمایش لوبوتومی تا ششم مهر ماه در پردیس تئاتر شهرزاد ساعت 20:30 روی صحنه می رود.