به گزارش هنرآنلاین، عباس قائمی، کارگردان مستند در این نشست بیان کرد: «ما نقش ویژه‌ای برای رسانه قائل هستیم. نگاه ما این است که یکی از مهم‌ترین نقاط اثر برای اینکه بسیاری از مسائل حل شود این است که با مخاطبان و ذی‌نفعان یک حوزه ارتباط بگیریم.»

قائمی در ادامه گفت: «قصدمان این بود که با روایت کردن این مجموعه اقتصادی موفق الگوسازی کنیم.»

مصطفی صالحی راد، در این نشست مطرح کرد: «شما نمی‌توانید بدون مسئله درمورد راه حل صحبت کنید. از ویژگی‌های اقتصاد مردمی این است که مسئله‌محور است. نظام حل مسئله است که پای مردم را به حوزه‌های عملیاتی باز می‌کند.»

عباس قائمی کارگردان مستند «تلک» گفت: «ما نقش ویژه‌ای برای رسانه قائل هستیم. نگاه ما این است که یکی از مهم‌ترین نقاط اثر برای اینکه بسیاری از مسائل حل شود این است که با مخاطبان و ذی‌نفعان یک حوزه ارتباط بگیریم»

عباس قائمی: «قصدمان این بود که با روایت کردن این مجموعه اقتصادی موفق الگوسازی کنیم. روزهایی که ما برای فیلم‌برداری می‌رفتیم، فشار خیلی زیادی را روی اعضای تعاونی احساس می‌کردیم اما با این حال احساس می‌کردیم که ایستاده‌اند و پای کار تعاونی هستند. قهرمان اصلی ما همین مردم بودند»

صالحی‌راد کارشناس برنامه در ادامه گفت: علی یورتخانی روایت‌هایی از جنگ و مبارزه اقتصادی در حوزه تعاون دارد که در این مستند ندیدیم. آدم‌هایی شبیه یورتخانی، روبروی یک غول بی‌شاخ و دم ایستاده‌اند و اگر از این غول صحبت نکنیم، در حق این آدم‌ها جفا کرده‌ایم.»

در ادامه شاهد سوالات خبرنگاران و مردم بودیم. کشاورز حاضر در جلسه اکران مطرح کرد: «چیزی به نام حکمرانی(مدیریت) تصمیم‌گیری در کشاورزی وجود ندارد و یا اگر وجود دارد به روستاهای محروم سیستان و بلوچستان نمیرسد. من کف میدان بودم؛ خیلی جاها رفتم و دیدم باید با یک سناریو و طرحواره‌ای بروی که بتوانی کارت را حل بکنی.»

مصطفی صالحی‌راد در پاسخ به این کشاورز گفت: «من هم مثل شما بچه روستا هستم. اما تا زمانی که بخواهیم تنهایی برویم به جایی نمی‌رسیم. علی یورتخانی‌ها یدالله مع‌الجماعه هستند و با مفهوم تعاون ممزوج شده‌اند.»

محسن باقری کارشناس برنامه نیز پاسخ داد: «حکمرانی به فهم بنده مجموعه‌ای از این کنش‌گران عرصه اقتصاد است که فعالیت می‌کنند و کنش‌های آنها بر یکدیگر اثر می‌گذارد. کاری که یورتخانی انجام می‌دهد بر فعالیت دولت نیز تاثیر می‌گذارد.»

 کارگردان«تلک» در پاسخ سوال : «آیا در روند تولید اثر، اکران در جشنواره عمار مدنظر شما بود یا پس از اتمام تولید این جشنواره را انتخاب کردید؟»

 پاسخ داد: «اولویت اول ما صداوسیما بود چرا که مخاطب اولیه ما دامداران و تولیدکنندگان هستند. اما این دغدغه برای ما ایجاد شد که از بستر رسانه استفاده بکنیم و دریافتیم که جشنواره مردمی عمار به واسطه هویتش سنخیت بیشتری با این فضا دارد.»

انتهای پیام