به گزارش هنرآنلاین، مهدی فرجی در ابتدای مراسم رونمایی پوستر جشنواره «دیدار» که عصر روز گذشته ۲۹ مهرماه در هتل اسپیناس برگزار شد، ضمن محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونسیتی در فلسطین و لبنان و آرزوی پیروزی مقاومت گفت: برگزاری این جشنواره همراهی جمعی را طلب می‌کند و من بر خود لازم می‌دانم در ابتدای این پروژه از همه عزیزانی که در این راه با ما همراهی می‌کنند، تشکر کنم.

دبیر نخستین جشنواره آثار نمایش خانگی «دیدار» ضمن قدردانی از همراهی پلتفرم‌های خانگی در برگزاری جشنواره گفت: این سکوها نقش موثری در توسعه اقتصاد این بخش در جامعه ایفا کرده‌اند، این نقش موثر لزوما معطوف به تولید اثر نبوده بلکه به دلیل ماهیت دسترسی به محتوای این پلتفرم‌ها، لازم بود که زیرساخت‌هایی ایجاد شود که امروز این زیرساخت‌ها در کنار محتوای تولیدشده دسترسی به این پلتفرم‌ها را بیش از پیش تسهیل کرده است.

وی اظهار کرد: شما بهتر از من می‌دانید که امروزه نمایش خانگی با تولیدات مختلف چه در بخش نمایشی و چه سایر ساختارها به منازل همه ما راه پیدا کرده و عضوی از خانواده ما شده است. امروز محتوای تولیدشده توسط پلتفرم‌ها چه به لحاظ کیفی و چه از جنبه کمی به ما تاکید می‌کند که دیگر وقت داوری و ارزیابی است.

فرجی ابراز امیدواری کرد که این جشنواره که به همت موسسه عصر تکنوژی پویا برگزار می‌شود، به جهت توسعه تولیدات نمایش خانگی و بهتر شدن کیفیت این نوع تولیدات نقش موثری ایفا کند.

دیدار1

وی گفت: اینکه فقط دغدغه تولید محتوا وجود داشته باشد، کافی نیست. این که مردم را سرگرم کنیم شایسته است، اما کافی نیست، چرا که در این مسیر لازم است شاخص‌های کیفی نیز به کار گرفته شوند تا در یک دوره زمان خاص آثار از لحاظ کیفی نیز ارتقا یابند.

دبیر جشنواره «دیدار» افزود: خوشبختانه این صنعت فضایی را فراهم کرده است که بتوانیم به بسیاری از کشورهای دیگر نیز راه پیدا کنیم و مخاطبان خارجی نیز بیننده تولیدات ما باشند؛ کما اینکه بعضی از پلتفرم‌ها به این هدف دست پیدا کرده‌اند و آثارشان را در سکوهای نمایشی خارج از کشور می‌بینیم. امیدواریم بتوانیم این امر را گسترش دهیم.

وی در پایان از همه فعالان در عرصه تولید نمایش خانگی دعوت کرد در حد توان به بهتر برگزار شدن جشنواره کمک کنند.

جواد شکوری مقدم، مسعود جعفری جوزانی، شجاع الدین میر طاووسی، منوچهر محمدی، محمد مهدی عسگرپور، احمدرضا درویش، علی سرتیپی، سادینا آبایی، سید مهدی طباطبایی‌نژاد، علیرضا تابش، جهانگیر آقازاده، مریم جلالی، حسین طاهری، محمود اربابی، مجید رضائیان، شهرام گیل‌آبادی، محمود گبرلو، احمد زالی، محمدحسین حجازی و… از جمله همراهان و حاضران در این مراسم بودند.

دیدار2

در پایان این مراسم از پوستر جشنواره رونمایی و از تهیه‌کنندکان فعال کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری تقدیر شد.

در جشنواره «دیدار» به عنوان نخستین جشنواره آثار نمایش خانگی که آذر ماه برگزار می‌شود، آثار برگزیده معرفی خواهند شد.