حمیدرضا عسگری، کارگردان فیلم کوتاه «عمو» که اثرش در بخش فیلم کوتاه جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان حضور دارد گفت: من قبل از فیلم کوتاه «عمو» چند فیلم کوتاه دیگر ساخته بودم، ولی جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای من جذابیت دیگری داشت، چون یاد و خاطره شهدا و ارتباط فرزندان شهدا را در اثرم توانستم زنده کنم.

عسگری در ادامه بیان کرد: با اینکه زمان فیلم کوتاه است، ولی تمام تلاشم را کردم تا قطره‌ای از دریای لطف و بزرگی شهدا و خانواده‌هایشان را جبران کرده باشم. این کار کاملا دلی بود و سفارش هیچ شخصی و سازمانی نبود. این کار را ساختم تا سختی دوری و شرایط فرزندان شهدا و نداشتن پدر را به نمایش بگذارم.

وی درباره بازخورد فیلم در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان گفت: بیشترین بازخوردی که داشتم در بخش کودک و نوجوان بود و بچه‌ها ارتباط خوبی با فیلمم گرفتند. آنها توانستند حس زنده بودن شهدا را در فیلم درک کنند. این مسیر را در آینده ادامه خواهم داد و این تازه شروعی برای کار من است. در هفته آینده در نظر دارم فیلم دیگری در حوزه کودک و نوجوان شروع کنم. چالش خودم این است تا درباره کودک و نوجوان فیلم بسازم. چون کار کردن با بچه‌ها و نزدیک شدن به فضای آن‌ها خیلی سخت است. رساندن پیام و منظور به کودکان و نوجوانان کار سختی است و من دوست دارم با آثارم وارد چالش شوم و بتوانم پیامم را به آن‌ها برسانم.

عسگری با اشاره به ارتباط خوبی که با دنیای کودکان دارد، خاطرنشان کرد: کار کردن در حوزه کودک و نوجوان مشکلات و سختی‌های زیادی دارد. اما می‌توان با لحاظ کردن یکسری از موارد کمی از این سختی‌ها کم کرد. برای مثال می‌توان در حین کار از کودکان و نوجوانان کمک گرفت و با آن‌ها صحبت کرد و برای نوشتن فیلمنامه از دغدغه‌ها و کار‌های کودکانه‌شان پرسید که خیلی در نوشتن داستان و سناریو کمک می‌کند. حتی با این روش می‌توان فیلم بلند در حوزه کودک و نوجوان ساخت.

وی افزود: تصورم بر این است کودک و نوجوانی که می‌خواهد بیاید و فیلم من را ببیند باید اثرم قابلیت ارتباط گرفتن با مخاطبش را داشته باشد. باید قبل از ساخت فیلم خودم را جای بچه‌ها بگذارم و فیلم را بسازم. من اولین تجربه حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان را دارم و این حضور برایم خیلی خوب بوده است. آثار زیادی را دیده‌ام و فیلمسازان خیلی خوبی در جشنواره شرکت کرده‌اند. ارتباط آن‌ها با تماشاگران و به ویژه بچه‌ها خیلی خوب بوده و همین ارتباط گرفتن کمک زیادی به فیلمسازان می‌کند.