به گزارش هنرآنلاین، عالیه هاشمی سرپرست معاونت آموزش و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران و مدیر نشست‌های تخصصی «۴۱-۲۰» در دوره چهل و یکم جشنواره فیلم کوتاه تهران، درباره برگزاری این نشست‌ها توضیح داد: این نشست‌ها امسال با رویکردی علمی‌تر و با سرفصل کلی «درباره...» به موضوعاتی از جمله فیلم ساختن، فیلم نساختن، نوشتن، خیال و ژانر می‌پردازد.

وی افزود: این نشست‌ها هر روز یک دبیر دارد که در ۳ نشست همان روز، با حضور یک سینماگر یا منتقد و کارشناس مطرح موضوع آن روز را بررسی خواهند کرد. سینماگرانی از جمله حسن حسینی، مسعود مددی، احمد الستی، عطا مجابی و احمدعلی سجادی صدر دبیران این نشست‌های تخصصی هستند.

مدیر نشست‌های تخصصی «۴۱-۲۰» تأکید کرد: همچنین به دلیل برگزاری نخستین جشنواره عکس تهران همزمان با جشنواره، دو نشست تخصصی درباره عکاسی نیز در نظر گرفته شده است که علاقه‌مندان به عکاسی می‌توانند در این نشست‌ها حضور داشته باشند. چهار نشست بین‌المللی با موضوعات روز سینما نیز در خصوص هوش مصنوعی و موسیقی در این بسته گنجانده شده است.

وی درباره تسهیلات ویژه شرکت در نشست‌های تخصصی هم توضیح داد: هزینه حضور در نشست‌ها به منظور حمایت از فیلم‌سازان نسبت به سال گذشته هیچ افزایشی نداشته است. مبلغ مجموع برای استفاده از همه نشست‌ها ۴ میلیون تومان است که برای دانشجویان رشته‌های هنر و اعضای پاتوق فیلم کوتاه با ۶۰ درصد تخفیف، برای هنرجویان انجمن سینمای جوان و پژوهشگران همایش مطالعات فیلم‌کوتاه با ۷۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

هاشمی ادامه داد: اعضای کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران، مربیان دفاتر انجمن و فیلم‌سازان راه یافته به جشنواره نیز می‌توانند با ۸۰ درصد تخفیف از این نشست‌ها استفاده کنند. علاقه‌مندانی که جزو این گروه‌ها نیستند هم می‌توانند با تهیه بسته کامل نشست‌های تخصصی به‌صورت یکجا، از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند شوند.

مدیر نشست‌های تخصصی «۴۱-۲۰» در پایان گفت: نام‌نویسی این بخش از ۱۴ مهر ماه آغاز شده و تا ۲۴ مهرماه از طریق سامانه www.iycs.ir ادامه خواهد داشت.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.