به گزارش هنرآنلاین، کیومرث نوروزی کارگردان فیلم در ابتدای این مراسم با زبان و لهجه بختیاری گفت: از همه شما تشکر می‌کنم، قدم‌هایتان روی چشمانم و جایتان در قلبم است و از گروه سینمایی هنرو تجربه سپاسگذارم که شرایط نمایش این فیلم را فراهم کردند.

بهنام تاجمیر تصویر بردار فیلم نیز پس از خوش آمد گویی به مخاطبان افزود: خیلی خوشحالم که در خدمت شما هستم، آوای کوهستان پروژه بسیار لذت بخشی برای من بود از حیث اینکه در مناطق بومی و روستایی فیلمبرداری می‌شد و تصویربرداری در لوکیشن‌های بکر و کار در میان انسان‌های خونگرم برای من تجربه بسیار خوبی در کارنامه کاریم بود و خوشحالم که فیلمبردار این فیلم بودم.

کوهستان3

مهدی کیانی مشاور کارگردان پس از تشکر از مخاطبان گفت: باید افتخار کنیم که این فیلم با کمترین امکانات ممکن و در شهر لردگان و در حالی ساخته شد که حتی یک سالن سینما هم ندارد و این فیلمی که ساخته شده است و این حضور شما از نظر من یک پیام مهم برای مسئولین است که انشالله اقدام کنند و یک سالن سینما در این شهر بسازند.

سید حسین سیدی مقدم نویسنده فیلمنامه نیز گفت: این فیلم در مورد کاروان پیاده لردگان در زمان دفاع مقدس و نقش آن در جبهه‌ها و تجدید خاطره‌ای از آن ایام بود و همه قصه فیلم فقط درباره جنگ نبود بلکه صحبت از یک دلدادگی در خانواده‌ای سنتی نیز در میان است.

کوهستان4

در ادامه سایر بازیگران و عوامل فیلم طی سخنان کوتاهی از حضور مخاطبان و عوامل تشکر کردند.

فیلم سینمایی آوای کوهستان به کارگردانی کیومرث نوروزی و تهیه‌کنندگی زینب امیری با نگاهی به رویداد تاریخی کاروان پیاده لردگان که در سال‌های آخر جنگ و در سال ۱۳۶۵ در منطقه بختیاری‌نشین لردگان رخ داد ساخته شده است

۱۲ آبان سال ۱۳۶۵ کاروان پیاده شهرستان لردگان متشکل از قشرهای مختلف از این شهرستان حرکت کردند و بعد از عبور از شهرهای دهدز، ایذه، باغ ملک، هفتکل وروستاهای بین راهی از استان خوزستان، ۱۸ آبان ماه به شهر اهواز رسیدند و سپس به سمت محل استقرار تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (علیه السلام) در سوسنگرد حرکت کردند.

کوهستان1

اعضای کاروان پیاده شهرستان لردگان بعد از سازماندهی در قالب تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (علیه السلام) در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ شرکت کردند و نقش مهمی در این دو عملیات داشتند.

تاریخ اعزام کاروان پیاده شهرستان لردگان به جبهه‌های حق علیه باطل به روز شهرستان لردگان تبدیل شد و هرساله در این روز یادواره ۲۸۸ شهید شهرستان لردگان و خانمیرزا برگزار می‌شود.

کوهستان5