به گزارش هنرآنلاین، فیلم‌های کوتاه «سینما بی‌پول» به کارگردانی علی عارف نسب و از تولیدات حوزه هنری سمنان و «رد پا» به کارگردانی مصطفی اعلمی از تولیدات باشگاه فیلم رویش، محصول مرکز فیلم جوان سوره به بخش مسابقه بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «تریست» (Trieste ShorTS International Film Festival(ShorTS IFF) ) کشور ایتالیا راه یافتند.

این جشنواره امسال پذیرای ۱۱۷ اثر از ۵۰ کشور از سراسر جهان است که در شش بخش به رقابت می‌پردازند. فیلم‌های کوتاه «سینما بی‌پولی» و «رد پا» به همراه ۲۱ اثر کوتاه دیگر در بخش ShorTS Express حضور دارند.

هدف جشنواره «تریست» ترویج سینمای جوان در سطح جهانی با برنامه‌ای غنی و متنوع برای محتوای فیلم هاست. این جشنواره همچنین در زمینه فعالیت‌های فرهنگی مانند کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و رویدادهای ویژه برای پیوند بین استعدادهای جوان و تیم متخصصان تلاش می‌کند.

در هر دوره برگزاری جشنواره هدف این است که فیلم‌های کوتاه و متعلق به سینمای مستقل را برای مخاطبان گسترده و به ویژه به جوانان ارائه کند.

امسال بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تریست از ۲۸ ژوئن تا ۶ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۸ تا ۱۶ تیرماه در شهر تریست کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

پخش بین‌الملل این فیلم‌های کوتاه به عهده مرکز بین الملل سوره است.