سریال قطب شمال به کارگردانی امین محمودی یکتا در سال 1402 ساخته شد و در اوایل 1403 فیلم برداری آن به پایان رسید. پخش این سریال از 7 اردیبهشت ماه 1403 از پلتفرم فیلیمو آغاز شد و تا کنون 9 قسمت از آن منتشر شده است. طبق گفته سازندگان، تا انتهای سریال تنها 3 قسمت باقی مانده که در طی 3 هفته آینده پخش می شود. در این اثر، فرزاد فرزین - خواننده محبوب کشورمان - که در سال ‌های اخیر در قامت یک بازیگر نیز به ایفای نقش پرداخته، نقش اصلی سریال را بازی می کند.

نازنین بیاتی، امیرحسین فتحی و آناهیتا درگاهی از دیگر بازیگرانی هستند که در این اثر نمایش خانگی حضور دارند. تا کنون استقبال بدی از سریال نشده و با همه انتقاداتی که به آن می رود، توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب نماید. در ادامه راجع به داستان سریال و انتقادات پیرامون آن می پردازیم.

در داستان سریال قطب شمال چه می گذرد؟

این سریال، روایت پسری به نام همایون است که قصد ازدواج با دختری به نام ارغوان را دارد؛ اما هر دو، قربانی یک خیانت می شوند. در واقع دوست همایون (یعنی سامان نهاوندی) که او نیز عاشق و دلباخته ارغوان است، با توطئه‌ چینی همایون را راهی زندان می‌کند.

سال ها بعد همایون از زندان آزاد می شود و با هویتی جدید به نام آرشام یکتا تصمیم می گیرد دشمنان خود را به خاک سیاه بنشاند. در این مسیر، دختری به نام صحرا در کنار او قرار می گیرد تا نقشه انتقام را بدون کم و کاست پیش ببرد.

آرشام یکتا بعد از اینکه متوجه ازدواج ارغوان، دختر مورد علاقه خود با سامان نهاوندی می شود، آتش خشم در قلب او شعله می گیرد. او می خواهد با نقشه ای حساب شده به رفقای خود نزدیک شود و از آن ها انتقام بگیرد. در این مسیر، وکیل زبردستی به نام پارسا (که ماکان آریا پارسا ایفاگر نقش آن است) را استخدام می کند.

قطب شمال از چند جهت مورد توجه مخاطبان است. داستان آن به همراه تمام اتفاقات و شوک‌ های دراماتیک به شکلی روشن و بدون پیچیدگی مطرح می شود. از طرف دیگر، چالش هایی که در مسیر انتقام آرشام وجود دارد به جذابیت این اثر نمایش خانگی می افزاید.

کاربران با بررسی سریال قطب شمال چه می گویند؟

نظر کاربران راجع به سریال قطب شمال

در نقد سریال قطب شمال، مخاطبانی که نظر خود را ارائه داده اند، به 2 دسته تقسیم می شوند. عده ای معتقدند که با وجود نقدهایی که به سریال وارد می شود ولی در حد یک اثر نمایش خانگی مطلوب هست و با داستان هیجانی و جذاب خود قادر است مخاطب را با خود همراه سازد. عده دیگر معتقد هستند که اگر چه موارد مثبتی در این سریال به چشم می خورد ولی در کل اثری نیست که بتواند امتیاز بالایی را از تماشاگران خود دریافت کند.

سریال قطب شمال – اقتباسی از رمان مشهور کنت مونت کریستو

سریال قطب شمال برگرفته از رمان مشهور کنت منت کریستو، اثری کلاسیک از الکساندر دوما نویسنده فرانسوی است. این داستان شما را به سفری از انتقام، بخشش و رستگاری می ‌رساند. در قطب شمال داستان ادموند دانتس، یک ملوان جوان که به ناحق به زندان می ‌افتد، دوباره روایت می‌ شود.

دانتس بعد از سال‌ ها سپری ‌کردن عمر خود در زندان، تصمیم می‌ گیرد انتقام خود را از کسانی که زندگی او را نابود کرده ‌اند بگیرد. قطب شمال هم از همین داستان الهام گرفته اما به ‌شکلی مستقل و با تغییراتی مختلف. این اقتباس نشان می دهد که موضوعاتی همچون انتقام، بخشش و تغییر شخصیت در جوامع مختلف همچنان پایدار است.

آیا سریال قطب شمال حرف جدیدی برای گفتن دارد؟

با توجه به نکاتی که تا اینجا خواندید، مشخص شد که این سریال داستانی از عشق، دسیسه چینی رقبا، جدایی بین عاشقان، مداخله دوستان و انتقام جویی را روایت می کند. این چیزی است که بارها و بارها در داستان ها، فیلم های دیگر و حتی در واقعیت شاهد آن بوده ایم. این سریال، شباهت هایی با آثار دیگر دارد. اما چیزی که باعث جذابیت آن شده، کشش داستان و تغییراتی است که نسبت به داستان های مشابه خود دارد.

نقاط جذاب سریال قطب شمال که مخاطبان را ترغیب به تماشا می کند

بازی ماکان آریا پارسا در کنار عباس جمشیدی فرکیفیت بازی بازیگران این سریال یکی از نقاط قوت این سریال محسوب می شود. مثلا فرزاد فرزین که نقش آرشام یکتا را بازی می کند، توانسته است نظر منتقدان سریال را به خود جلب نماید. امیرحسین فتحی در نقش سامان، به خوبی در جلد یک رقیب عشقی پنهان شده است. البته انتقاداتی هم به بازی بعضی از بازیگران سریال نظیر فرزاد حسنی می شود. نکته جالب اینجاست که بازی چهره های جدیدی همچون ماکان آریا پارسا و نیما شکیبایی برای بسیاری از مخاطبان سریال مقبول بوده است. ماکان آریا پارسا به عنوان سرمایه گذار قطب شمال در این سریال نقش وکیل آرشام را بازی می کند و با توجه به کیفیت بازی ای که از خود نشان داده، می توان آینده درخشانی را برای او در این عرصه متصور بود.

قطب شمال از لحاظ فنی مانند فیلم برداری، تدوین، صداگذاری، طراحی صحنه، لباس و موسیقی ارزیابی های خوبی را دریافت کرده است. همه این عوامل در ترکیب با داستان جذابی که مورد علاقه خیلی از خانواده ها است، مخاطب را به شدت درگیر و هیجان زده می کند. شاید قطب شمال از دیدگاه برخی افراد مانند هر آثار دیگری کامل نباشد، اما این طور که معلوم است امتیازات ساختاری و محتوایی آن، از نقاط ضعفش پیشی می گیرد.

سرمایه گذار سریال قطب شمال کیست؟

گروه بین المللی پارس پندار نهاد، با سابقه 15 سال فعالیت در حوزه آموزش، کاریابی و توسعه کسب و کارهای داخلی در حوزه بین المللی، سرمایه گذار سریال قطب شمال است. این مجموعه بین المللی اهدافی نظیر کاهش نرخ بیکاری و ایجاد بستری برای رونق تولید داخلی را دنبال می کند. سریال قطب شمال اولین سرمایه گذاری این گروه در حوزه فیلم سازی است. با توجه به استقبال خوب مخاطبان از این سریال، می توان گفت این گروه بین المللی اولین تجربه سرمایه گذاری خود را در عرصه فیلم سازی به شکل موفقیت آمیزی پشت سر گذاشته است.

پارس پندار نهاد سرمایه گذار سریال قطب شمال

جمع بندی

سریال قطب شمال از آن دسته سریال هایی است که موافقان و مخالفان زیادی دارد. داستان این سریال شما را به دامنه ای از احساسات گوناگون نظیر خشم، نفرت، بخشش و انتقام می کشاند. بازی خوب بازیگران و کشش داستان سبب شده که افراد زیادی آن را تماشا و دنبال کنند.

این اثر نمایشی از هفتم اردیبهشت ماه از پلتفرم فیلیمو به نمایش در آمده است. شاید در روزهای اول ریتم داستان کمی کند پیش رفت، اما از قسمت سوم و چهارم به بعد که آرشام یکتا وارد مسیر انتقام می شود، هیجان داستان بالا می رود و بعید است که تماشاگر از تماشای آن خسته شود.