گروه سینما خبرگزاری هنر ایران: احمد نجفی کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با  هنر­آنلاین با برشمردن دلایل بی پروایی رژیم صهیونیستی در جنایت کردن گفت: رژیم صهیونیستی دست به هر عملی می‌زند به این دلیل که دنیا را در اسارت خود می‌بیند. رژیم صهیونیستی، آمریکا و اروپا را به اسارت گرفته است، چون سیستم پارلمانی با پول اداره می‌شود و صهیونیست‌ها پول و سرمایه دارند و به این وسیله آنها را کنترل می‌کنند.

این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون افزود: اگر به خاطر داشته باشید در هفته‌های اول جنگ غزه و در شرایط بد امنیتی، خیلی از روسای جمهور کشورهای غربی وارد اسرائیل شدند در شرایطی که در حالت عادی وقتی اتفاقی در جایی بیافتد سران این کشورها را از جای دیگری عبور می‌دهند. این نشان می‌دهد که اینها به اسرائیل سرسپردگی دارند.

نجفی درباره وحشی‌گری صهیونیست ها عنوان کرد: شما چه انتظاری دارید؟ انتظار دارید که اینها دل رحم باشند و انتظار دارید چادرنشین‌ها را حفظ کنند یا از خودشان بپرسند این زنان و کودکان چرا کشته می‌شوند؟ این رژیم جنایتکار همین هستند و وقتی به این شکل است بایستی کشورهای منطقه به فکر باشد.

وی درباره موضع‌گیری غیرانسانی شبکه های فارسی زبان معاند توضیح داد: متاسفانه برخی فارسی زبان ها و رسانه های فارسی زبان از همه این دولت‌های غربی بدتر هستند و رسما به سخنگویان رسمی اسرائیل تبدیل شده‌اند و به فلسطینی‌ها حمله می‌کنند. این رسانه‌ها صهیونیست‌ها را روی خط می‌آوردند و به فلسطینی‌ها حمله می‌کنند. ملت فلسطین 70 سال تحت محاصره هستند و هیچکس نمی‌گوید که این‌ها در این سال‌ها بدون خوراک و آب آشامیدنی بوده‌اند.

نجفی درباره ناکارآمدی سازمان های بین المللی تصریح کرد: مردم دنیا آگاه شده‌اند اما این آگاهی تا زمانی که دولت‌ها به این آگاهی نرسند به جایی نمی‌رسد. چشم من از سازمان ملل و مدافعان حقوق بشر آب نمی‌خورد. تنها راه مقاومت است و با اینکه من به شدت ضدجنگ هستم تنها راه متاسفانه جنگ است برای حفظ شرف و غرور.

وی درباره دولت رژیم صهیونیستی گفت: نباید توقعی داشت که صهیونیست‌ها روزی کوتاه بیایند. این نخست‌وزیری فعلی‌ آنها هم که برود نخست‌وزیر بعدی که بیاد فکرمی‌کنید از جنایت دست ‌برمی‌دارد؟ مسلماً نه از این بدتر می‌کند. بنابراین دعوای خودشان را نباید اصلا جدی گرفت.

نجفی درباره پیشینه اقدامات رژیم صهیونیستی گفت: این موضوع مسئله ای نیست که یک روزه اتفاق افتاده باشد. از یک طرف فلسطین 70 سال زیر ستم رژیم صهیونیستی است و از آن طرف هم غزه 17 سال در محاصره و بدبختی است و اهالی غزه نمی‌توانستند از امکانات اولیه زندگی استفاده کنند. 

وی درباره حمایت برخی از رسانه‌های حامیان رژیم صهیونیستی اظهار کرد: نباید از این‌ها هم توقع کرد زیرا آن‌ها دست‌پرورده اسرائیل هستند وقتی نگاه می‌کنید که کارشناسان برنامه‌هاشان چه کسانی هستند یک مشت آدم بی‌سوادی هستند اینکه اسم‌اش دکتر است دلیل نمی‌شود دانش و ادراک، داشته باشد و بعد اصلاً مشخص نیست که هویت آن چه است و بودجه مالی آنها را از چه کسی می‌گیرند و از کجا حمایت می‌شوند.

نجفی افزود: به نظر بنده صداوسیما باید تریبون خاصی را برای تبیین این موضوعات بگذارد. باید نکات مربوط به جنایات رژیم صهیونیستی توسط هنرمندان و دست‌اندرکاران تا حدی که شایسته است ارائه شود.

احمد نجفی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون درباره حمایت برخی از هنرمندان ضد مردم از جنایت رژیم صهیونیستی گفت: این‌ افراد مملکت و انسانیت خودشان را می‌فروشند، اینها را هم نمی‌توانید ساکت کنید تا زمانی که حقوقشان را از سازمان های جاسوسی بیگانه دریافت می کنند و جالب اینجاست که همین افراد، هنرمندان واقعی را چاپلوس خطاب می کنند. بنده حاضر هستم به عنوان چاپلوس ملتم مورد خطاب قرار گیرم تا اینکه آدم فروش و وطن فروش باشم.