به گزارش هنرآنلاین، حامد بارئی طبری مدیر هنری نهمین جشنواره بینالمللی فیلم وارش با اشاره به ویژگیهای این بخش بیان کرد: برندسازی بصری را باید مهمترین اتفاق این دوره از جشنواره فیلم وارش دانست. سعی کردهایم با توجه به دورههای گذشته این رویداد تاکنون به شکل و شمایل واحد و منحصر به فردی برسیم که وارش را از سایر جشنواره ها از نظر هویت بصری متمایز کند.
وی افزود: در این دوره همچنین سعی کردیم المان های جشنواره را ساده سازی کنیم. در دورههای قبل جشنواره از نظر بصری هویت های متفاوتی داشت که همگی با ریل گذاری در دوره نهم به فضایی واحد میرسند و می توانند در دورههای بعدی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. این فضاها شامل طراحی لباس، هویت رنگی، مواد تبلیغی، گرافیکی، نوشتاری و به طور کلی همه المانهای تصویری جشنواره میشوند و آبی و زرد هم دو رنگ مکملی هستند که به عنوان رنگهای غالب در این بخش کاربرد دارند.
بارئی طبری که طراحی پوستر اصلی و پوستر بخشهای جنبی جشنواره را نیز برعهده داشته است، با اشاره به همخوانی و تناسب مضامین جشنواره با هویت بصری آن عنوان کرد: بومی سازی همچنین از دیگر معیارهایی بود که در طراحی فضاهای جشنواره در بخش هنری مدنظر داشتیم. سعی کردیم در پوستر اصلی از المان ویژهای که مربوط به خطه شمال کشور باشد استفاده کنیم که سقاتالارهایی در خطه مازندران است که پر از نقش و نگارهای مذهبی، اسطورهای و حماسی است و در عین حال در زندگی روزمره مردم کاربرد دارد. این همان هویتی بود که به دنبالش بودیم و میخواستیم در عین روزمره بودن به معرفی هویت ساکنان شمال کشور و خطه مازندران بپردازد.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور از 9 تا 13 اردیبهشت امسال در استان مازندران برگزار میشود.