به گزارش هنرآنلاین، متن این پیام بدین شرح است:

« کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام»

مشیت الهی بر این قرار گرفت که پایان سفر اربعین هنرمند عزیز مهدی امامی، مستندساز و مدرس گرانقدر سینما، آغاز سفر ابدی وی به سوی حق تعالی باشد.

 امامی فیلمسازی ارزشمند در حوزه سینمای مستند و کوتاه بوده است که صادقانه و صبورانه تجربیات خود را در اختیار نسل هنری پس از خود قرار داد و خود را متعهدانه وقف آموزش و تربیت فیلمسازان جوان کرد. درگذشت این هنرمند دلسوز موجب تألم خاطر و تأثر عمیق جامعه هنری است.

وی ضمن تعهد و اخلاق مداری علاوه بر آموزش و انتقال تجربه، آثار ماندگاری همچون فیلم زندگی سردار شهید همدانی را در عرصه سینمای مستند ایران از خود به جای گذاشته است.

اینجانب با تسلیت به جامعه سینمایی کشور و ابراز همدردی با خانواده محترم ایشان، برای آن مرحوم غفران الهی و علو درجات را از درگاه الهی برای ایشان مسئلت دارم.

گفتنی است مرحوم مهدی امامی متولد ۱۳۵۴ و فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما ، مدرس و مستند ساز انجمن سینمای جوانان ملایر و بازنشسته صدا و سیما مرکز همدان بود، وی که از سال 1369 در دفتر انجمن سینمای جوانان ایران_ دفتر ملایر فعالیت خود را آغاز کرد. برخی از آثار مرحوم امامی به این ترتیب است:

آبرنگ / هشت میلیمتری/ ۱۳۷۳-انتظار / ویدئو/ ۱۳۷۹-سفر / ویدئو / ۱۳۸۷-خاطره سفر کوتاه با مادر/ ویدئو ۱۳۷۸

سریال تلویزیونی ایستگاه سه رهایی ۱۳۹۴ / صداو سیمای مرکز همدان-تله تئاتر غریبه/ ۱۳۹۴-عمو جان ( زندگی مسعود جعفری جوزانی ) ۱۳۹۱-حبیب( زندگی شهید سردار همدانی )-مثل پروانه ( زندگی همسر شهید سردار همدانی )-آخرین عکس (شهید سردار همدانی و شهید سردار سلیمانی ) ۱۳۹۸