به گزارش هنرآنلاین؛ فصل چهارم برنامه «برو پی کارت»، که از امشب، ۲۴ مرداد ماه هر شب ساعت ۲۳:۰۰ به صورت زنده پخش می‌شود، شامل بخش‌ها و آیتم‌های متنوعی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند با آگاهی بیشتر رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

بخش‌های اصلی برنامه، شامل «دیگه چه خبر» (بررسی واکنش‌های مجازی و آمارهای مرتبط با انتخاب رشته)، «رشته به رشته» (معرفی دقیق رشته‌ها و مشاغل مرتبط با آن)، «رشته چین» (آموزش فنون چیدن لیست انتخاب رشته) و «راه بلد» (داستان‌های واقعی از تغییر رشته‌های چالش‌برانگیز) است. همچنین، بخش «صدات» به پرسش و پاسخ مخاطبان با کارشناسان اختصاص دارد.

آیتم‌های کوتاه برنامه، مانند «نیم کلاچ» (نظرات افراد راضی و ناراضی درباره رشته‌های دانشگاهی)، «درد و درمون» (اصلاح غلط‌های رایج در انتخاب رشته)، «قلق‌گیری» (نکات مشاوره‌ای کوتاه)، «ما اینیم دیگه» (معرفی الگوهای موفّق قهرمانان پیشرفت در حوزه‌های علمی) و «دانشگاه‌لوژی» (معرّفی تنوّع دانشگاه‌ها و دوره‌های تحصیلی) نیز به جذّابیت برنامه افزوده‌اند.

پویش «دور برگردون» نیز از مخاطبان دعوت می‌کند، داستان‌های «تغییر مسیر و رشته» خود را ارسال کنند تا در برنامه بررسی و پخش شود. این برنامه تلاش می کند با ارائه اطلاعات جامع و کاربردی، و همچنین کلیشه‌زدایی از باورهای نادرست، فرآیند انتخاب رشته را برای دانش‌آموزان شفّاف‌تر و آسان‌تر کند.

«برو پی کارت» به تهیه‌کنندگی وحید ولی و سردبیری و کارگردانی محمّدرضا ارکان از ۲۴ مردادماه هر شب ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه امید روی آنتن می‌رود.