گروه رادیو و تلویزیون خبرگزاری هنر ایران: علاقمندان به ورزش فراوانند و همواره دوست دارند از جدیدترین وقایع ورزشی مطلع شوند و جریان مسابقات ورزشی را از تلویزیون تماشا کنند؛ این در حالی است که این روزها گرد تکرار بر برنامه‌های تلویزیونی نشسته، برنامه‌سازی‌ها در این قاب به واسطه این روند به بن‌بست رسیده و جای خالی خلاقیت و جسارت در این فضا کاملا مشهود است.

به جرات می‌توان گفت که تلویزیون طی این سال‌ها دوره درخشانی از برنامه‌سازی را نداشته و عمده آثار آن با نقدهای فراوانی در فرم و اجرای ایده‌ها مواجه است و روند نزولی تعداد مخاطبان را نظاره می‌کند.

شبکه نمایش خانگی اما در حوزه ورزش نیز از صدا و سیما پیشی گرفته و همچون تنوع در سریال‌ها گوی سبقت را در افزودن خلاقیت به این حوزه نیز ربوده و گام‌های مثبتی در راستای جذب مخاطبان ورزشی خصوصا فوتبال دوستان برداشته است.

این روزها سایت آپارات اسپرت و فیلیمو در راستای پاسخ به علاقه‌مندی‌های مخاطبان ورزش‌دوست، همزمان با برگزاری بازی‌های یورو ۲۰۲۴ ویژه‌برنامه‌ای را به صورت آنلاین پخش می‌کنند که یکی از مهمترین ویژگی‌های این برنامه بهره‌گیری از ظرفیت چهره‌های جوان اما مستعد بوده و به نوعی ساختارشکنی کرده است و نوید استادرحیمی، خبرنگار ورزشی‌نویس، اجرای برنامه «یورو 2024» را عهده‌دار است.

نوید استادرحیمی، مجری برنامه «یورو2024» در این باره به هنرآنلاین گفت: برای جام ملت‌های آسیا یک ویژه برنامه را در دستور کار داشتیم که فضای آن کوچکتر از برنامه «یورو 2024» بود و بازخوردهای خوبی را از آن دریافت کردیم؛ در این راستا آپارات اسپرت پس از دریافت حجم گسترده‌ای از بازخوردهای مثبت تصمیم بر توسعه برنامه گرفت و دکور مناسب‌تر و فضای وسیع‌تری را در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه آپارات اسپرت یک سرویس پخش بازی است، عنوان کرد: در طول سال بی‌وقفه بازی‌های مختلف در رشته‌های متفاوت را پخش می‌کنیم؛ برای یورو«2024» در کنار پخش بازی‌ها که برای آن یک گزارشگر اختصاصی داریم، مردم می‌توانند گزارش انگلیسی را هم با یک کیفیت خوب انتخاب کنند و به تماشای بازی‌ها بنشینند.

مجری برنامه «یورو2024» با بیان اینکه در این مسیر با کمک یک ویژه برنامه جایی میان فوتبالی‌ها و غیرفوتبالی‌ها قدم می‌زنیم، تاکید کرد: برآنیم مخاطبان فوتبالی را با کمک مهمانان برنامه و تحلیل‌های ورزشی مناسب راضی نگه داریم و مهمانانی را بر این مبنا دعوت می‌کنیم.

استادرحیمی با تاکید براینکه مخاطبان غیرفوتبالی را نیز در این برنامه جذب کرده‌ایم و برای آن‌ها نیز برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم، گفت: برای کسانی که شاید فوتبال را به صورت جدی دنبال نکنند و رویدادی همچون یورو آن‌ها را به این سمت کشانده نیز برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم و مهمانان غیر فوتبالی همچون بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی را دعوت کردیم و شب گذشته نیز میزبان آزاده زارعی بودیم و حضور خوانندگان را هم در برنامه شاهد خواهیم بود که در کنار این افراد پیشکسوتان عرصه فوتبال نیز حضور دارند و همزمان با حضور خانم زارعی، حسین ماهینی مهمان برنامه بود.

وی به حضور یک مجری خانم در «یورو 2024» اشاره و اظهار کرد: در این راه «مریم ماهور» به عنوان مجری در کنار من حضور دارد و تجربه همکاری با او در این ویژه برنامه اتفاقی خوب و به یاد ماندنی خواهد بود؛ ما سعی کردیم این فضا متفاوت‌تر از تلویزیون و جوان پسندانه‌تر باشد و در این برنامه با حضور زنان ساختارشکنی و ثابت کردیم بانوان نیز به فوتبال علاقه دارند.

مجری برنامه «یورو2024» با بیان اینکه از کارشناسان خانم نیز در این راه کمک گرفتیم، گفت: چند بار با فرنوش جعفری اولین گزارشگر زن صداوسیما، ارتباط برقرار کردیم و در ادامه مهمانان خانم نیز خواهیم داشت؛ چراکه زنان نیز به فوتبال علاقه‌مند هستند.

استادرحیمی با بیان اینکه رنگ و لعاب این برنامه از برنامه‌های تلویزیونی نیز بیشتر شده است، عنوان کرد: ما در این برنامه بخشی تحت عنوان کتابخوانی را گنجانده‌ایم و قشر فرهنگی را هم همراه کرده‌ایم و در انتها کتاب‌های فوتبالی را مطالعه می‌کنیم و به صورت پررنگ‌تر از گذشته به این بخش پرداخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم دربرنامه‌های سرگرم کننده به تنوع بیشتری نیاز دارند، ادامه داد: برخی چهره‌ها سال‌ها به عنوان پیشکسوت و مجری در قاب سیما دیده شده‌اند و همچنان نیز در این قاب حضور دارند؛ مردم اما به چهره‌ها و سبک جدیدتری نیاز دارند که این امر در برنامه«یورو 2024» مشهود است و در نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته درصد بیننده‌های ما از تلویزیون بیشتر بود.

مجری برنامه «یورو2024» با تاکید بر اینکه استقبال مردم ما را خوشحال می‌کند، گفت: این استقبال نشان می‌دهد مردم علاقه دارند یک فضای متفاوت‌تری را هم تجربه کنند. این در حالی است که فعالیت ما و تلویزیون همپوشانی ندارد و سعی می‌کنیم راه خود را طی کنیم. امروزشبکه‌های اینترنتی مورد قبول مردم قرار گرفته و مردم دیگر فقط به تلویزیون متکی نیستند.

 

 

خبرنگار: غزال ساری‌اصلان