مهدی شاملو، رئیس اتحادیه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین، با تاکید بر ضرورت چهارچوب‌های نظارتی و بحث تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی، گفت: در این راستا ما به مفهوم تنظیم‌گری مشارکتی معتقد هستیم و پلتفرم‌ها هم باید در اکوسیستم تنظیم‌گری نقش داشته باشند.

شاملو تنظیم‌گری مشارکتی را یک مفهوم مترقی خواند و عنوان کرد: غایت تنظیم‌گری مشارکتی می‌تواند خود تنظیم‌گری باشد؛ اما ما در این فاز بر این باوریم باید ساز و کارها و آئین‌نامه‌هایی داشته باشیم تا خروجی‌هایمان منطبق بر چهارچوب‌های مدنظر باشد.

رئیس اتحادیه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران خاطرنشان کرد: این امر به دستگاه‌های تنظیم‌گر و سرمایه‌گذار کمک می‌کند تا خیالشان از تولید محصول راحت باشد و به سلامت بیشتر خانواده‌ها و مواجه آن‌ها با محتوای پاک‌تر، سالم‌تر و در چهارچوب‌تر منتج می‌شود.

شاملو با بیان اینکه جمع افرادی که در این اتحادیه حضور دارند، علاقمند به حوزه هستند و یک سال بی وقفه کوشیدند تا به این جایگاه برسند، عنوان کرد: این امر بیانگر آن است ما در تمامی موارد حاضر خواهیم بود، اما مجری این موضوعات باید پلتفرم‌ها باشند و این امر قطعا در بهبود وضعیت موثر است.

وی با تاکید براینکه همه مجریان باید بتوانند با دستگاه‌های دیگر بیش از بقیه اتحادیه‌ها گفت‌وگوهای چندجانبه داشته باشند، گفت: در راستای تنظیم‌گری شاید وقت زیادی از پلتفرم‌ها گرفته شود، اما اگر این امر به صورت واحد رخ دهد، هم وقت آن‌ها آزاد می‌شود و هم پلتفرم‌ها می‌توانند بیشتر به تصمیمات کسب و کاری خود بپردازند و به سراغ موضوعات خارج از بحث کسب و کار خود نروند.

رئیس اتحادیه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران همچنین به چشم‌انداز و آینده اتحادیه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران اشاره کرد و گفت: به طور جدی آینده این اتحادیه را مثبت ارزیابی می‌کنیم و اتحادیه مذکور در صنعت صوت و تصویر فراگیر نوپا بوده و اولین اتحادیه این صنعت است که به آینده آن امیدوار هستیم.