گروه رادیو و تلویزیون خبرگزاری هنر ایران: شهادت رئیس‌جمهور در پایان اردیبشت ماه، پایان دولت سیزدهم را نزدیک به یکسال جلو انداخت و عمر کابینه شهید رئیسی سه ساله شد. این دولت طی مدتی که بر مسند اداره کشور قرار داشت، برخی از خدمات فرهنگی و هنری را ارائه کرد و کارنامه‌ای قابل توجه  از خود به جا گذاشت. درباره عملکرد این دولت در حوزه فرهنگ، گفت وگوی کوتاهی را با خانم آزیتا ترکاشوند بازیگر سینما و تلویزیون انجام دادیم.

ترکاشوند با اشاره به فعالیت‌های مثبت دولت در حوزه فرهنگ عنوان کرد: مهم‌ترین اقدام دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر، توجه به استعدادهایی بود که در شهرستان‌ها حضور دارند. خوشبختانه ظرفیت‌ها و امکانات خوبی در اختیار این افراد قرار گرفت. این موضوع نشان داد که تمرکز دولت تنها بر پایتخت نیست و به همه کشور توجه دارد. ما استعدادهای درخشانی در حوزه نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و سایر رشته های هنری در نقاط مختلف کشور داریم. کمتر دیده بودیم که دولت‌ها به مناطق مختلف کشور توجه کنند. در همین راستا  می‌بینید که چقدر اثر هنری توسط استان‌ها تولید می‌شود.

وی افزود: به طور کلی باید اشاره کنم که حرکت دولت در زمینه فرهنگ و هنر نشان داد که دغدغه این دولت رشد فرهنگی در کشور است و به رشد فعالیتهای هنری اهتمام دارد. البته جای کار بسیاری همچنان وجود دارد و نباید فراموش کرد که پیشرفت در زمینه‌های فرهنگی و هنری نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است.

آزیتا ترکاشوند درباره شخصیت آیت‌الله رئیسی و ارتباط وی با مردم، به هنرآنلاین گفت: بدرقه باشکوه شهید رئیسی  واکنشی بود که مردم نسبت به رئیس‌جمهور پرکارشان نشان دادند؛ رئیس جمهوری که خالصانه و عاشقانه برایشان تلاش کرد و در تکریم آن‌ها چیزی کم نگذاشت.