به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت ارشاد، هانا استریچر کارمند موزه مردمی آلمان در این باره گفت: تابلوی تاریخ طبیعی اثر ماکس ارنست، در مقایسه با دو تابلوی دیگر به دلیل تکنیک استفاده شده به مرمت بیشتری احتیاج داشت. این اثر در ابتدا بر روی دیوار خلق شده بود که بعدها توسط خود هنرمند به روی بوم منتقل شد. این اثر شامل 21 قطعه است که تمام این قطعات توسط نقاش امضا شده است. وی در ادامه اضافه کرد، یک قطعه از این اثر در اختیار موزه دوسلدورف است که توسط آنها مرمت شده است. ما قبل از شروع مرمت با آنها تماس گرفتیم تا از همان تکنیک استفاده کنیم.
کارمند موره مردمی برلین در ادامه گفت: دو تابلوی دیگر اثر پابلو پیکاسو و فرانتس کلاین تنها به کمی تمیز کاری و ظریفکاری احتیاج داشتند. هنرمند نقاش در این تابلوها از تکنیک رنگهای چند لایه استفاده کرده بودند که این انباشتگی رنگها به روی هم باعث ایجاد افتادگی و سنگینی تابلو شده بود که ما این افتادگیها را ترمیم و تابلوها در قسمت پشت محکم شدند.
وی همچنین افزود: به دلیل اینکه قرار است این سه اثر به همراه گنجینه آثار به برلین منتقل شود، ما از قبل و بعد از کار مرمت از آثار عکاسی و صورت جلسهایی تهیه کردیم تا با اطمینان بیشتر این گنجینه به موزه برلین منتقل شود.
وی تاکید کرد: هنگام انتقال این آثار، بار دیگر به ایران برمیگردیم تا در هنگام بیمه و بستهبندی آثار حضور داشته باشیم. از تمام آثار گنجینه بار دیگر عکاسی میشود تا اگر ایرادی وجود داشت پروتکل جدیدی بین موزه هنرهای معاصر ایران و موزه مردمی برلین تنظیم شود.
وی گفت: اطمینان میدهم که کلیه این آثار به همان شکل که ایران را ترک میکنند بازگردانده میشود.
گفتنی است؛ هانا استریچر 32 سال سابقه مرمت آثار مشهور هنری و مرمت آثار موزه "موما"ی نیویورک را در کارنامه کاری خود دارد. همچنین آنکه کلوزمیر نیز نزدیک به 10 سال به کار مرمت آثار هنری مشغول است.