به گزارش هنرآنلاین، جمعه روز شروع و شلوغ نمایشگاه‌های هنری است؛ گالری‌گردی این آخر هفته با نمایشگاه‌هایی جدید همراه شده است. روزهای آخر هفته اغلب برای هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر فرصت مناسبی برای بازدید از نمایشگاه‌های برپاشده است. در این مطلب گزارشی از نمایشگاه‌های برپا شده در گالری‌های سطح شهر ارائه شده است.

نمایش ۱۲۰ اثر عکاسی در برج آزادی

نمایشگاه گروهی عکاسی "فاین آرت" از ۲۴مرداد به مدت یک ماه در برج آزادی میزبان علاقه‌مندان و هنرمندان عکاسی خواهد بود.نمایشگاه عکاسی "فاین آرت" با حضور ۱۲۰ اثر از ۷۰ هنرمند برای نمایش انتخاب شدند. مدیریت اجرایی این نمایشگاه را شهلا شهراسبی و دبیری آن را داریوش محمد خانی برعهده خواهند داشت. همچنین شورای سیاست‌گذاری این رویداد هنری را سید محسن حسینی، محمد علی سعیدى و بهداد نجفی اسدالهى نیز برعهده دارند. از ساعت ۹ تا ۲۰ در کافه گالری برج آزادی این نمایش برپاست. قابل ذکر است این نمایشگاه به همت نگارخانه لاله افتتاح شده است.

521d5595-feb5-465f-a5cd-f2deffde957b

 

«سهم من» از کودکان سرطانی

«سهم من» عنوان نمایشگاه عکاسی گروهی به نفع بیماران سرطانی ارومیه است که از شب گذشته در برج میلاد برپا شده است.نمایشگاه عکاسی "سهم من" با موضوع مردم شناسی و گردشگری و فروش آثار فاخر هنری به نفع بیماران سرطانی ارومیه ای در برج میلاد برگزار شده است.در این نمایشگاه تابلوهای عکس جمعی از هنرمندان عکاس با موضوع گردشگری ، مردم‌شناسی و عکاسی مفهومی با مشارکت موسسه فرهنگی هنری نوربین و برج میلاد از ۲۵ مرداد و به مدت سه روز در مجموعه فرهنگی هفتا واقع در طبقه دوم تجاری برج میلاد برپا شده است.قابل ذکر است؛ این نمایشگاه فرصتی برای نمایش و تقدیر از آثار هنری برتر و همچنین ایجاد بستری برای فروش آثار فاخر هنری به نفع بیماران سرطانی است. علاقه مندان می توانند تا ۲۷ مرداد ماه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند.

ff8cb965-acc0-4e9f-bef7-aa5761024e72

۱۴ کشور در آثار لعل اباذری

مجموعه از نقاشی های «لعل اباذری» با عنوان «هنر هنر» در سومین آرت فیر تهران تا 26 مرداد در باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه به نمایش در خواهد آمد.لعل اباذری در توضیح نمایشگاه گفته است: در سومین آرت فیر تهران مجموعه ای از نقاشی هایم با عنوان «هنر هنر» را به نمایش می گذارم. این مجموعه در برگیرنده 14 تابلو نقاشی با تکنیک رنگ روغن است و در هر تابلو تصویری از پرچم و آثار باستانی کشور مذکور را به تصویر کشیده ام.این هنرمند با اشاره به نمایش آثار از کشورهای دیگر ادامه داد: هر تابلو این مجموعه به یک کشور اختصاص داده شده و در این مجموعه نقاشی هایی از کشور ایران، آلمان، اکراین، ترکیه، چین، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا،امارات، هلند، انگلیس، ژاپن، مصر و عراق به نمایش در می آید. همچنین قصد دارم پس ازنمایش این مجموعه در آرت فیر تهران این آثار را درسایر کشورهایی که تصویر آن ها را کشیده ام به نمایش بگذارم، در حال حاضر هماهنگی هایی لازم برای برپایی نمایشگاه در برخی از کشورها انجام شده است.وی با بیان نقش مهم هنر در فرهنگ افزود: امروزه، در دنیایی که تکنولوژی و صنعت در زندگی روزمره ما نقش بسزایی ایفا می‌کنند، اهمیت هنر و فرهنگ بیش از پیش گذشته نمایان می‌شود. هنر، به‌عنوان زبانی جهانی، می‌تواند پل‌هایی بین ملت‌ها و تمدن‌ها بسازد و ما را به اعماق تاریخ و ارزش‌های مشترک انسانی متصل کند.

11e69027-35e0-4c9c-963e-dfa47bf87a2e

 

اباذری خاطرنشان کرد: مجموعه تابلوهایی که با عنوان «هنر هنر» در سومین آرت فیر تهران به نمایش در می آیند، سفری است به دل تاریخ و فرهنگ‌های متنوع. هر تابلو، نماینده‌ای از یک کشور و تمدن خاص است که در پس آن داستان‌ها، باورها و زیبایی‌های بی‌پایانی نهفته است. این مجموعه به شما این امکان را می‌دهد تا به تماشای همبستگی و ارتباط بین کشورها و تمدن‌های مختلف بپردازید و از دریچه هنر به تفاوت‌ها و شباهت‌های فرهنگی آن‌ها پی ببرید. در آرت فیر تهران همچنین مجموعه ای از نقاشی های خواهر دوقلویم نیز که با تکنیک مداد رنگی خلق شده اند، نیز به نمایش در می آید.لعل اباذری متولد 1357 است و از کودکی به صورت خودآموز نقاشی کرده است. او دانش آموخته رشته هنرهای تجسمی وحقوق است و سال هاست که مجموعه آثارش را در قالب نمایشگاه های گروهی و انفرادی در ایران و برخی کشورهای جهان به نمایش گذاشته است.به گفته برگزار کنندگان، این نمایشگاه اولین اکسپو رسمی هنر در ایران است که همانند رویداد های بین المللی به صورت غرفه ای برگزار شده و بازدیدگان برای حضور از اکسپو بلیت تهیه می کنند. برگزار کنندگان پیش بینی کرده اند، که قریب به چهار هزار نفر از آرت فیر تهران بازدید کنند. قابل ذکر است آرت فیر تهران توسط گروه هنری نگارا برگزار می شود.سومین آرت فیر تهران در باشگاه دیپلماتیک وزرات امور خارجه تهران در اقدسیه بلوار ارتش کنار گذر ارتش خیابان نخل خیابان وزارت امور خارجه خیابان البرز باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار می شود.
 

«معنویت در هنر» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی سپیده آزاد از ۲۶ مرداد تا ۹ شهریور در گالری هما برپا خواهد بود.علاقه‌مندان می‌توانند هر روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۹ در گالری هما واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد ۱ از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

27def504-0025-4ed6-ba12-2650e0466f1b

 

«بوی بازی زندگی» عنوان نمایشگاه امید معصومی

از امروز ۲۶ مرداد نمایشگاه نقاشی انفرادی آثار امید معصومی با عنوان «بوی بازی زندگی» در گالری اعتماد ۱ به نمایش در می‌آید. علاقه‌مندان به نقاشی می‌توانند همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند. گالری اعتماد ۱ واقع در میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ است.

3d04bb26-de24-429f-859b-4001a46c667c

 

در بزرگراه اطلاعاتی ایستاده‌ام و می‌خندم

نمایشگاه گروهی « در بزرگراه اطلاعاتی ایستاده‌ام و می‌خندم» با همت بنیاد پژمان کارخانه آرگو درکارخانه آرگو امروز ۲۶ مرداد افتتاح شد. این نمایشگاه گروهی تا ۲۷ مهر دایر خواهد بود.جاوید قائم مقامی از ۱۶ هنرمند این آثار را گردآوری کرده است. این نمایشگاه ۲ ماهه واقع در میدان فردوسی خیابان تقوی، کوچه بهداشت ، پلاک ۶، کارخانه آرگو واقع شده است. این نمایشگاه هرروز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

f744ef2e-7116-44a9-bf2a-803f479f8b85

موج.آ.دخت

نمایشگاه نقاشی‌های شهروز صدر با عنوان «موج.آ.دوخت» از ۲۶ مرداد تا ۶ شهریور در گالری ایرانشهر برگزار می‌شود. این نمایشگاه به جز روزهای شنبه هرروز از ساعت ۱۰ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان به نقاشی خواهد بود.گالری ایرانشهر واقع در خیابان ویلا، کوچه ششم، پلاک ۱۵ است.

86112d6d-abe2-4169-8099-0d8f6a10f795

 

«چشم افکندن»، «وسوسه دستکش‌های سبز»، «ری سایز»، «پایان فصل»، «شدن»، «یکی از ما نیست»، «ژست»، «گیلاس‌های آئوکیگاهارا»، «تابلوهای کوچک»، «درهم کنش»، «هستم»، «ژورنال»، «ریشه»، «چهار‌راه استانبول»، «امرداد» و «گره شدن» عنوان نمایشگاه‌های گروهی و فردی دیگر است که از امروز 26 مرداد درگالری‌های مختلف برپا خواهد شد.

 

منبع: فارس