مینا صدری هنرمند نگارگر و مجسمه سازی و دانشیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در گفت‌وگو با هنر آنلاین، با تاکید بر اینکه وجود قوانین در هر سرزمینی برخواسته از فرهنگ، سابقه و تجربۀ تاریخی است، اذعان داشت: شرکت در انتخابات امری است که برخواسته از فرهنگ ایرانیان معاصر است و موجب همدلی و هماهنگی در کشور می‌شود و این هماهنگی و نظم حتما موفقیت و پیشرفت را در عرصه‌های مختلف به بار خواهد آورد. علاوه بر آن، مسئولیتی را بر عهدۀ فرد انتخاب شده در جهت رسیدگی به امور مردم ایجاد می‌کند.

صدری ادامه داد: این موضوع را رهبران جامعه درک می‌کنند و مردم را به سمت‌وسوی آن سوق می‌دهند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: موضوع انتخابات در کشور ما خیلی حائز اهمیت است. یعنی روح جمهوری مشارکت مردم را طلب می‌کند و موجب یک­دلی، هماهنگی و نظم می‌شود و سبب می‌شود آن جامعه دارای پایه‌های محکم و مستحکمی گردد؛ وقتی یک چنین استواری در حاکمیت وجود داشته باشد سایر کشورهای نمی‌توانند به راحتی نفوذ و خواسته‌ها‌یشان را به کشور تحمیل کنند.

وی در ادامه افزود: حضور مردم در انتخابات مشارکتی را به وجود می‌آورد، که باعث پویایی در کشور می­شود. ناگفته نماند که خود من احساس می‌کنم که چنین مطلبی در کشور ما وجود داشته یعنی جامعه ایرانی همواره در چنین مسیری گام برداشته است.

صدری با اشاره به ادبیات کهن کشورمان و وجود همدلی میان مردم گفت: ارزش­های اخلاقی و اصیل این سرزمین بر اساس یک هماهنگی و همدلی شکل گرفته است و ما این نکته را به ویژه در هنرمان مشاهده می‌کنیم بنابراین هر قدر اصالت‌های فرهنگ و هنر را در کشور شکوفاتر کنیم و هرقدر این نوع نگاه در میان نسل‌های جوان تداوم پیدا کند، اهمیت مشارکت در سرنوشت و آیندۀ کشور، در جامعه شناخته خواهد شد.