عبدالحمید قدیریان، از نقاشان و هنرمندان پیشکسوت، در گفت‌وگو با هنرآنلاین، در خصوص شرکت در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، گفت: از آنجایی که به حرف امام (ره) ایمان دارم که این انقلاب یک انقلاب الهی است، در همه ادوار پای صندوق رای حضور یافتم؛ نه برای افراد و آدم‌ها، برای نظام که باید قدرتمند پابرجا بماند رای می‌دهم.

وی با بیان اینکه خود را زیر نگاه الهی می‌بینم، عنوان کرد: شرم می‌کنم به اراده خدا بی‌اهمیت باشم و با رای ندادن کفران نعمت کنم.

این هنرمند پیشکسوت در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: با روشی که صداوسیما در پیش گرفته موافق نیستم؛ همچنین با روش جنجال‌سازی و دو قطبی کردن جامعه آن هم در فضای غیراخلاقی که طبیعت مناظره‌های رو به رو است، مخالف هستم؛ چراکه این مناظرات به چنین مسیری خواهد رسید.

قدیریان با تاکید براینکه فضای جامعه اخلاق‌مدار است، گفت: مردم نیاز به حرف تبلیغاتی ندارند و آنان نیازمند صبوری، متانت و صداقت هستند و امیداورم رئیس جمهوری بیاید که دارای صفات حسنه و اخلاق نیکو باشد.

وی با بیان اینکه مردم در نظام جمهوری اسلامی در شرایطی می‌توانند به موضوع انتخابات ورود کنند که بدانند جامعه به سمت تعالی حرکت می‌کند، عنوان کرد: متاسفانه امروز یکی از نگرانی‌های پیش رو این است که جامعه در سکون قرار گیرد.

این نقاش و هنرمند پیشکسوت با تاکید براینکه امیدوارم با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یک رئیس جمهور منطبق با اهداف انقلاب روی کار آید، اظهار کرد: معتقدم جامعه باید مسیر رو به جلو را طی کند که این امر نیز حمایت و مشارکت آحاد مرم را می‌طلبد. باید باور کنیم انقلاب صاحب دارد و مشارکت مردم می‌تواند مشکلات بین راه را تلطیف کند.