به گزارش هنرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی با حضور در محل برگزاری جشنواره همام در فرهنگستان هنر، ضمن بازدید از آثار هنرمندان معلول از نزدیک با آنها درباره مسائل و مشکلاتشان گفت‌وگو کرد.

بخشی از آثار جشنواره همام از سوی وزارت فرهنگ خریداری می شود

اسماعیلی در مورد آثار نمایشگاه افزود: نمایشگاه خوبی بود و واقعا از دیدن این هنرمندان و آثار آن ها خوشحال شدم و ما به این هنرمندان هم‌ از نظر هنری و هم از نظر نشاط و شور زندگی که در وجود آن ها وجود دارد، افتخار می کنیم.

وزیر3

وی ادامه داد: پای درد دل این هنرمندان نشستیم و در راستای رفع بخشی از مشکلات آنها تلاش خواهیم کرد تا بخش مهمی از هنرمندان این جشنواره عضو صندوق هنر شوند.

وزیر1

اسماعیلی گفت: انشالله بخشی از آثار هنرمندان جشنواره همام از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری می‌شود و با معرفی این آثار برای عرضه بهتر، به این هنرمندان کمک خواهیم کرد.

سومین دوره از جشنواره همام با نمایش ۷۰۰ اثر هنری از یازدهم آبان در فرهنگستان هنر افتتاح شده و تا روز ۱۷ آبان ادامه دارد.

وزیر2

امسال در کنار هنرهای تجسمی و موسیقی، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هم به جشنواره اضافه شده است. ۴۰ درصد ظرفیت جشنواره به صنایع‌دستی اختصاص یافته است و ۸۰۰ اثر در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی به نمایشگاه راه پیداکرده‌اند.

وزیر4

در این دوره از جشنواره علاوه بر هنرمندان ایرانی هنرمندان معلول از ۱۱ کشور جهان از جمله کشورهای اردن، بنگلادش، هند، مالزی، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، مجارستان، عمان، امارات و صربستان حضور دارند.

وزیر5