به گزارش هنرآنلاین، «آشوب ۹» عنوان نهمین نمایشگاه انفرادی جعفرعلی سروی است و در این نمایشگاه مجموعه جدیدترین نقاشی خطهای «جعفرعلی سروی همپا» که با تکنیک اکرولیک و ترکیب مواد بر روی بوم خلق شدهاند، در معرض دید مخاطبان قرار میگیرد.
سبک کاری او در قالب فرمهای دوارو پراز رنگهای درهم تنیده و پیچیده است که پیداست الهام از صور خیال دارند و ببینده را محو خیالانگیزی خود میکند تا با سیر در عمق رنگها و فرمهای چشم نواز سفری را به فراسوی دیگر آغاز کند و در این آشوب هندسی به نظمی زیبا ومنطقی در درون خویش نائل آید و در نهایت آرامش، به وادی عقل و عشق قدم گذارد.
«جعفرعلی سروی همپا» متولد ۱۳۵۰ تکاب، کارشناس هنرهای تجسمی، فارغ التحصیل فوق ممتاز و مدرس رسمی انجمن خوشنویسان ایران است. پیشتر، مجموعه «آشوب۴» این هنرمند در گالری ترانه باران به نمایش گذاشته شده بود و اثری از او در نخستین حراج باران نیز به فروش رسید.
فردوس حاجیان، عضو هیأت علمى دانشگاه و معلم برگزیده یونسکو استیتمنت این نمایشگاه را نوشته که در بخشهایی از آن آمده است:
آشوب هندسى در ذات خود آشوب نیست. نظم است. سیلان و رفت و آمد آشوب عشق به سوى منطق عقل است که اعتدال مى آفریند. هندسه در حقیقت مخاطب را به تقویت مهارت حل مسأله، استدلال قیاسی، درک تحولات، تقارن و استدلال فضایی مى برد.
جعفری علی سروی همپا ـ هنرمند تکابی در تکاپوى یکریز و پِى در پِى در جستجوى شمس پرنده ى درون خود است گویی که مولانا شمس تبریز را مى جوید. در همان حرکت دایره و دورانى و یدک کشیدن مارپیج اسم اسطوره هاى خلق شدَه در درونش.
تابلو خط ونقاشی او در اندازههایى مشخص بیانگر نظم درون این آشوبگر طناز است گویی که در زیسته چند ساله هنرمندانه ى خود هم در مقام مدرس تسهیلگر و هم در مقام هنرمندى کشف کننده در جستجوى کشف حقیقت پنهان در درون پر از آشوب بشر است.
او هیچ تمایلى ندارد در این آشوب آسیب و گزندگى به شمس رویاهایش برسد و مدام در مراقبه و صحو و سُکر و قبض و بسط این مسیر را در حرکت دورانى هندسى مى پیماید تا بشر را متوجه کند تا از مارهاى درون رها شوند. تا جایى که مخاطبِ تاویلگر تابلوهایش هنر را با استدلال و قیاس و درک شرایط مسأله مندى در مى آمیزد و از لابه لاى آشوب پِى به نظم موجود در جهان هستى مى برد.
خیام به گونه اى این نظم در آشوب را مى دید؛ مولانا به گونه اى دیگر و هنرمند نقاش خط سعى بر آن دارد تا با رقص قلم و تلفیق رنگ هاى بیشمار که گویى اعجازى مى آفریند آن حرکات دورانى، استدلال فضائى و چرخش پرگارعاقلان وجود را در دایره سرگردان عشق به تماشا بگذارد و انسان سرگردان و آشوبناک را در نقطه به اعتدال برساند: عاقلان نقطه پرگار وجودند ولى/ عشق داند که در این دایره سرگردانند (حافظ )
من با تعریف مخالفم اما اگر بخواهیم مصداقى براى تعریف عملیاتى کلیدواژه هنر اسلامى بیاوریم یکى از آن مصداقها همین است. مدیریت گالرى ترانه باران فرصت مغتنمى ایجاد کرد تا در شرایط بحران ناشى از همه گیرى کرونا بار دیگر با حمایت از هنرمندان فاخر کشور؛ مردم، علاقمندان به هنر و خریداران آثار با حضور در نمایشگاه مشارکت همه جانبه خود را براى حمایت از هنر و هنرمندان به تماشا بگذارند...
کسب رتبه اول خوشنویسی در جشنواره هنرهای تجسمی آذربایجان غربی ویژه گرامیداشت سال پیامبر اکرم ۱۳۸۶، کسب رتبه سوم اولین دوسالانه کردی نقاشیخط کل کشور سنندج ۱۳۹۴، کسب رتبه سوم خط نقاشی جشنواره رضوی کل کشور بیرجند ۱۳۹۵ و... از دیگر موفقیتهای هنری او به شمار میآید.
نگارخانه ترانه دراقدسیه، خیابان استاد عزت الله انتظامی، بعد از چهار راه منجیل، بن بست عباسزاده، پلاک ۳ واحد واقع شده است. با توجه به شرایط خاص کرونایی بعد از روز افتتاحیه در سایر روزها ساعت دیدار از این نمایشگاه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ با تعیین وقت قبلی ممکن است.