سرویس تجسمی هنرآنلاین، محمد نوروزی، دبیر دوازدهمین جشنواره عکس-خبری مطبوعاتی "دوربین.نت" ایجاد فضایی برای آگاهی را از جمله اهداف اولیه این جشنواره خواند و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از اهداف اولیه دوربین.نت برای برگزاری جشنواره‌های سالانه، فضایی برای افزایش آگاهی و کسب دانش و نیز دیده شدن آثار تولیدی مرتبط با عناوین فراخوان است. به همین خاطر با عناوین مختلف سعی در هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره داریم.

او درباره فعالیت‌هایی که در دل این جشنواره انجام می‌شود، اظهار کرد: در این جشنواره بخش‌هایی نظیر: برگزاری جشن عکاسان ایرانی، نمایش و انتخاب عکس‌های بر‌تر سال ایران، برگزاری کارگاه‌های تخصصی عکاسی، انتخاب فیلم و مالتی مدیاهای بر‌تر با موضوع عکس و نیز بخش مسابقه عکس خبری سال ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.

دبیر دوازدهمین جشنواره عکس "دوربین نت" تصریح کرد: بخش عکس خبری این جشنواره شامل، بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگ و هنر، ورزش، اجتماعی و آئین و مذهب است البته قسمت مستند اجتماعی و بخش‌های جانبی نظیر: حادثه تلخ پلاسکو و انتخابات ۱۳۹۶ نیز در این رویداد هنری مد نظر قرار می‌گیرد.

نوروزی در خصوص داوری آثار بیان کرد: ترکیب هیات داوران این دوره از جشنواره شامل افراد حرفه‌ای و کاربلد مطبوعاتی ایران است تا با اشراف کامل بتوانند از مجموع آثار دریافتی به انتخاب لازم و صحیحی دست پیدا کنند و در هر بخش برگزیدگان را تعیین و معرفی کنند.

او ادامه داد: مطمئناً اگر هدف و نیت برگزارکنندگان هر جشنواره، صرفاً برگزاری در تقویم سالانه نباشد و اهداف اصلی نظیر افزایش آگاهی و بسترسازی را نیز مورد توجه کافی قرار دهند، می‌توان گفت که این جشنواره صاحب پیشرفت و تلاش برای بسترسازی‌های مناسب در آن حوزه است.

دبیر دوازدهمین جشنواره عکس "دوربین نت" بر تداوم این رویداد هنری تأکید کرد و افزود: جشنواره عکس خبری دوربین.نت هرساله و بر طبق اهداف و برنامه‌های مشخص و تعیین‌شده‌ای به لطف و شکر الهی تا به حال برگزار شده است لذا امیدواریم بتوانیم گامی کوچک و چراغی روشن در فضای عکاسی ایران داشته باشیم.

نوروزی در خصوص تعداد آثار به نمایش گذاشته شده در این جشنواره گفت: بالغ بر 3200 اثر از 278 عکاس در بخش‌های مختلف جشنواره حضور دارند.

او از اجرای برنامه‌ای در راستای تقدیر و تشکر از ساسان مویدی خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است از جایگاه و شخصیت حرفه‌ای استاد دوست داشتنی عکاسی خبری و مستند اجتماعی ایران، ساسان مویدی عزیز، در مراسم روز پایانی و اختتامیه جشنواره، تقدیر شود.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه عکس‌های برتر سال "دوربین.نت" تا روز جمعه 10 آذرماه در فرهنگسرای سرو دایر است.