به گزارش هنرآنلاین، مهلت ارسال اثر به نخستین دوره‌ جایزه‌ پژوهش سال تئاتر ایران تا 10 آبان ماه تمدید شد.

این فراخوان شامل بخش‌های کتاب‌های تألیفی پژوهشی، مقالات علمی و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله دکتری می‌شود که در بازه زمانی فروردین‌ماه 1400 تا پایان اسفندماه 1402 منتشر و یا ارائه‌شده باشند.

همچنین محورهای موضوعی این جایزه شامل: تاریخ معاصر تئاتر ایران، مدیریت در تئاتر ایران، مخاطب‌شناسی در تئاتر ایران، جشنواره‌های تئاتری و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی در ایران، چهره‌های ماندگار تئاتر ایران، تئاتر و جامعه در ایران، نسبت میان‌رشته‌ای تئاتر و سایر رشته‌ها در ایران، آینده‌پژوهی تئاتر ایران و تولید تئاتر در ایران و نسبت آن با مقوله‌ی اقتصاد هنر، نمایشنامه‌نویسی در ایران و نمایش‌های آیینی و سنتی ایران است.

اساتید، پژوهشگران، نویسندگان و دانشجویان سراسر کشور می‌توانند تا 10 آبان ماه سال جاری آثار خود را از طریق سایت دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی به آدرس namayeshpub.theater.ir ثبت و ارسال کنید.

نخستین جایزه‌ پژوهش سال تئاتر ایران به همت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باهدف شناسایی، تقویت و معرفی پژوهش‌های مرتبط با هنر تئاتر هم‌زمان با هفته‌ پژوهش در نیمه دوم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.