به گزارش هنرآنلاین، آیین افتتاحیه با حضور جمعی از هنرمندان داخلی و خارجی، مسئولان محلی و علاقه‌مندان به هنر تئاتر از چهارراه شبرنگ مریوان آغاز شد و مردم به شکل گسترده‌ در این مراسم حضور یافتند.

شادپیمایی هنرمندان در خیابان‌های مریوان، فضای پرنشاط و سرزنده‌ای را ایجاد کرد. اجرای نمایش به مناسبت افتتاح جشنواره و اجرای گروه موسیقی سلیمانیه عراق؛ شور و هیجان ویژه‌ای به این مراسم بخشید.

این جشنواره که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تئاتر خیابانی در کشور شناخته می‌شود، میزبان گروه‌های نمایشی از سراسر ایران و چند کشور خارجی است.

مریوان1

هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان قرار است تا ۲۵ مهرماه در پارک شانو، پارک ملت، دریاچه زریبار و میدان امام حسین مریوان برگزار شود و انواع نمایش‌های خیابانی با موضوعات متنوع فرهنگی و اجتماعی برای عموم مردم در بخش های مسابقه ایران، دگرگونه‌ها، بین‌الملل، برگزیده جشنواره‌ها و نیشتمان اجرا خواهد شد.

این جشنواره که با هدف ارتقای تئاتر خیابانی و ایجاد پیوند فرهنگی بین هنرمندان داخلی و خارجی و کمک به رونق اقتصادی تئاتر و گردشگری برگزار می‌شود؛ هر ساله توانسته است توجه بسیاری از علاقه‌مندان به این هنر را به خود جلب کند و حضور پر شور مردم محلی در این رویداد، نشان‌دهنده علاقه و اشتیاق آنها به هنر تئاتر خیابانی و این جشنواره است.