به گزارش هنرآنلاین، هشتمین «روایت راهیان» با اربعین حسینی به ایستگاه پایانی خود رسید. هنرمندان تئاتر با حضور در پیاده‌روی اربعین، با اجرای آثار خود سوگواران سالار شهیدان را همراهی کردند و گام به گام برای دیدار با سیدالشهدا (ع) پیش رفتند تا به عمود آخر رسیدند.

«به سوی شما که می‌آیم، در سرم ولوله‌ای است. مگر می‌شود اربعین باشد و تو مسافر باشی و به لحظه دیدار اندیشه نکرده باشی. زیر بار یک سال دیگر گناه، آب می‌شوم از خجالت دیدن تو. سرم را به زیر می‌اندازم و به ناگاه خودم را در میانه لشکر می‌بینم؛ لشکر یزید که نه، ولی لشکر اگر لشکر شماست، من همانم که در هنگامه تاریکی شبانه شما را ترک کردم و هنگامه بعد به ندامت دامان شما را گرفتم و توبه کردم. به مانند آن شتربان دل‌شیفته‌ای که تمام ارادت و عشق‌اش به حسین را به طمع بند سفید جامه او بباخت. شاید بار گناه من سنگین و رویم سیاه باشد اما امیدم به کرم، به نگاه شماست. اگرچه پر از گناه ولی آمدم. اگرچه نادم و پشیمان ولی آمدم ...

من دست خالی آمدم/ دست من و دامان تو/ سرتا به پا درد و غمم/ درد مرا درمان تو/ تو هر چه خوبی من بدم/ بیهوده بر هر در زدم/ آخر به این در آمدم/ باشم کنار خوان تو/ حال من گوشه‌نشین/ با گوشه چشمی ببین/ جز سایه پر مهرتان/ جایی ندارم جان تو.»

در این همراهی، گروه‌های تعزیه «شریفه بنت الامام الحسن (ع)» به سرپرستی و کارگردانی سید حسن موسوی خلفی، گروه تعزیه «هیأت محبین اهل بیت» به سرپرستی و کارگردانی حسن سواری، گروه تعزیه «قمر بنی هاشم» به سرپرستی‌ و کارگردانی ابوالفضل میرزا احمدی و گروه تعزیه «جنت الحسین (ع)» به سرپرستی و کارگردانی محمد صادقی به ۲ زبان فارسی و عربی به اجرای مجالس خود می‌پردازند.

گروه نمایش خیابانی «الغدیر» به سرپرستی و کارگردانی عبدالحلیم تقلبی با ۲ نمایش عربی و گروه نمایش خیابانی «سایه» به سرپرستی و کارگردانی محمد صادقی با یک نمایش عربی در این همایش بین‌المللی و مردمی حضور دارند.

گروه سرود «خدام الزهرا (س)» به سرپرستی جواد ناصری و گروه سنج و دمام به سرپرستی حجت‌اله احمدبیگی نیز در هشتمین «روایت راهیان» به اجرای برنامه می‌پردازند.

هشتمین همایش بین‌الملی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت راهیان» از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور ۱۴۰۳ در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا در حال برگزاری است.