به گزارش هنر آنلاین، محسن علیخانی از چهره‌های مطرح کارگردانی تئاتر در دهه‌ ۷۰ تئاتر ایران است که اجرای نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» نوشته علیرضا نادری در سال ۱۳۷۹ با کارگردانی وی از جمله آثار درخشان و به یادماندنی چهار دهه اخیر تئاتر ایران است.

علیخانی بعد از حضور در اروپا و تحصیل در دانشگاه سوربن به ایران بازگشت و در سال ۱۳۹۴ بار دیگر این اثر را در تماشاخانه باران به صحنه برد.

حال بعد از ۹ سال بار دیگر اخباری مبنی بر حضور مجدد محسن علیخانی در عرصه کارگردانی تئاتر منتشر شده است.

آرش فلاحت‌پیشه از بازیگران با سابقه و فعال تئاتر ایران که چند سالی است کلاس‌های بازیگری «تمرکز تا باور» را با مدیریت خود و به دور از حال و هوای تجاری برخی کارگاه‌های بازیگری برگزار می‌کند، در جدیدترین پروژه علیخانی با وی همکاری دارد.

فلاحت‌پیشه درباره پروژه جدید محسن علیخانی و همکاری خود با این کارگردان تأثیرگذار تئاتر ایران، گفت: کلاس‌های بازیگری «تمرکز تا باور» در ادامه فعالیت‌های آموزشی خود و مواجه‌کردن هنرجویان به شکل جدی با فضای حرفه‌ای و مخاطب، همیشه سعی کرده است بهترین اتفاقات را رقم بزند. هنرجویان این کلاس‌ها تا فارغ التحصیل نشده‌اند اجازه ندارند در کار حرفه‌ای وارد شوند، از این رو برای ما مهم است فارغ از هیاهوی این روزهای تئاتر و کارگاه‌های «از ایده تا اجرا»، اتفاق بهتری را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: دو کار قبلی ما «پنهان‌خانه پنج‌در» و «معبد اقیانوس» گواه این قضیه است که هنرجویان ما در اولین تجربه صحنه‌ای خود درخشیدند.

این بازیگر با سابقه تئاتر تأکید کرد: شاید نسل جدید شناختی نسبت به هنرمندانی که در دهه ۷۰ جزو بدنه اصلی تئاتر بودند و روزهای خوب تئاتر را رقم زدند، نداشته باشد، باید از تجربه‌ این هنرمندان استفاده شود. برای ما خیلی اتفاق بزرگی است که محسن علیخانی پذیرفته کنار ما با هنرجویان «تمرکز تا باور» پروژه‌ای نمایشی را پیش ببرد.

فلاحت‌پیشه درباره پروژه مدنظر نمایشی، گفت: برای محسن علیخانی مشخص است که کار حدود ۵ تا شش ماه آینده آماده می‌شود و ما هم باید به دنبال فراهم کردن امکانات و همچنین سالن اجرای نمایش باشیم.

وی در پایان سخنان خود با خبرگزاری مهر، یادآور شد: محسن علیخانی در دانشکده هنرهای زیبا هم‌دانشکده‌ای و سال‌بالایی من بود و چندین‌بار قرار بود بین سال‌های ۷۵ تا ۸۰ که با هم هم‌دوره بودیم، برای او بازی کنم که این اتفاق نیفتاد و الان اتفاق بسیار خوبی است که در کارگاه «تمرکز تا باور» با هم همکاری می‌کنیم.